• یکشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95040103449
  • منبع : نمایندگی سمنان

دادستان مرکز استان تشریح کرد:

آخرین خبرها از پرونده اسیدپاشی سمنان و خودکشی یک سرباز در زندان سمنان

ایسنا/سمنان دادستان مرکز استان با اشاره به تنها جرم خشن روی داده در سمنان در یک سال اخیر گفت: پرونده مربوط به اسیدپاشی دو زن در سمنان طی چند روز اخیر منتهی به صدور کیفرخواست شد.

به گزارش ایسنا، حیدر آسیابی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص سرنوشت پرونده اسیدپاشی سمنان اظهار کرد: مجموعه مسئولان ذیربط در این پرونده عملکرد بسیار خوبی داشتند و فرد اسیدپاش را با وجود ضعف در ادله و عدم کیفیت تصاویر مربوط به اسیدپاش در کمتر از پنج روز شناسایی و دستگیر کردند.

وی از اقدام هماهنگ دستگاه قضایی و پلیس استان سمنان در جریان این پرونده خبر داد و افزود: فرد اسیدپاش در حالی دستگیر شد که هنوز آثار ریختن اسید بر روی دست خودش هم وجود داشت.

دادستان مرکز استان با بیان این‌که آسیب‌دیدگی فرد اسیدپاش بیشتر از دو زن قربانی این پرونده بود، تصریح کرد: پرونده این فرد به علت اهمیت آن، به‌صورت فوق‌العاده در دستگاه قضایی استان بررسی شد.

آسیابی با اشاره به تنوع جرائم فرد اسیدپاش گفت: تهدید به سرقت مقرون به آزار، اسیدپاشی و اینک عدم ارائه مدارک هویتی و... از جمله جرائم این فرد هستند.

وی با بیان این‌که فرد اسیدپاش افغانی بوده است، خاطرنشان کرد: این تبعه کشور افغانستان فاقد اسناد هویتی بوده و به‌صورت غیرمجاز در ایران زندگی می‌کرده است.

این مقام ارشد قضایی به تمجید از سرعت عمل همکاران قضایی خود و پلیس استان سمنان در رسیدگی به‌موقع به این پرونده پرداخت و افزود: با وجود اینکه پرونده‌های مشابه دیگری در برخی استان‌ها نظیر اصفهان وجود داشته و هنوز هم نهایی نشده‌اند اما همکاران ما با تلاش جدی خود این پرونده را در کمترین زمان ممکن بررسی و فرد خاطی را دستگیر و روانه زندان کردند که جای تشکر دارد.

ماجرای خودکشی یک سرباز در زندان سمنان و چرایی آن

دادستان مرکز استان سمنان هم‌چنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص سرنوشت خودکشی یک سرباز در زندان سمنان، گفت: برخی حوادث، جنایات و یا جرائم بیش از آنکه دلایل اجتماعی و محیطی داشته باشند دلایل روحی و روانی دارند که پرونده این خودکشی نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

وی با بیان این‌که این سرباز متاسفانه دارای مشکلات روحی و روانی بوده است، تصریح کرد: این سرباز خود اهل شهر سمنان بوده و محل خدمت وی نیز در داخل و مرکز شهر قرار داشته لذا بحث دوری وی از خانواده و دلایل مربوط به این بخش منتفی است.

آسیابی ادامه داد: متاسفانه حوادثی از این دست که دلایل روحی و روانی دارد چندان قابل پیشگیری هم نیستند و معمولا بعد از وقوع زوایای آن کم کم روشن می‌شود. ضمن این‌که متولیان بخش سلامت جامعه، دارای وظایف  صلاحیت تخصصی و قانونی برای ورود به این مسائل هستند.

این مقام قضایی ارشد با بیان این‌که عوامل محیطی نمی‌توانسته در اقدام این فرد به خودکشی دخیل بوده باشد، تصریح کرد: متاسفانه این فرد مشکلاتی از قبل داشته و پیش از آن نیز درمان درستی نشده بود و از این رو در محل خدمت در یک اقدام تلخ دست به خودکشی زده بود.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای زندانیان فعال در مجموعه دادگستری و خصوصا زندان‌های این استان خبر داد و گفت: هر ساله دوره‌های آموزشی متعدد و فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص انجام می‌شود که دوره آموزشی مهارت‌های دانش و رفتار از آن جمله است.

سرنوشت پرونده خودکشی یک دانشجو در دانشگاه سمنان

آسیابی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی در خصوص پرونده خودکشی احتمالی یک دانشجوی دانشگاه سمنان در ماه گذشته، و در محیط دانشگاه گفت: تاکنون هیچ دلایل و براهینی که دال بر وقوع یک جنایت یا جرم در این پرونده باشد رویت نشده است.

وی با بیان این‌که این دانشجو مشکلات شخصی داشته است اظهار کرد: این دانشجو حتی در خصوص مشکلات شخصی خود بارها با دوستان خود صحبت کرده و مدتی به دنبال مرخصی تحصیلی بوده است و بسیاری از دوستان و هم‌کلاسی‌های وی از مشکلات وی آگاه بودند، لذا این پرونده نیز یک خودکشی بوده است و هیچ‌گونه بحثی در خصوص نفی خودکشی در این پرونده وجود ندارد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha