• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040113538
  • خبرنگار : 71415

وزیر اقتصاد فرانسه حرکت به سمت ریاست جمهوری را ادامه می دهد

وزیر اقتصاد فرانسه حرکت به سمت ریاست جمهوری را ادامه می دهد

وزیر اقتصاد فرانسه که در حال تبدیل شدن به ستاره سیاسی جدیدی در این کشور است، روز سه شنبه اشاره های بیشتری به بلندپروازی هایش برای ریاست جمهوری کرده و گفت، می خواهد جنبش سیاسی جدید خود را "به سمت 2017 و به سمت پیروزی" رهبری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد 38 ساله فرانسه در ماه آوریل حزب سیاسی "حرکت به جلو" را تاسیس کرد که تعجب بسیاری از همقطارانش در حزب سوسیالیست را برانگیخت. آنها این اقدام را چالشی علیه قدرت فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تلقی می کنند.

با وجود آن که ماکرون هنوز رسما نگفته که خود را کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی می کند اما روز سه شنبه در نشستی به هوادارانش گفت: ما در کنار یکدیگر جنبشمان را به سمت سال 2017 و پیروزی هدایت خواهیم کرد.

وی خطاب به 3000 تن از هوادارانش که در شهر پاریس گرد هم آمده بودند در یک سخنرانی که شباهت فراوانی به یک سخنرانی تبلیغاتی داشت گفت: از امشب ما باید چیزی که هستیم باشیم یعنی جنبش امید.

این در حالی است که مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه نسبت به این ابتکار ماکرون اظهار ناخرسندی کرده و گفت، دیدگاه وی برای فرانسه موجب ناراحتی برخی شده زیرا موجب به هم خوردن نظم برقرار شده می شود.

زمانبندی سخنرانی اخیر ماکرون که دقیقا دو روز پیش از سخنرانی سنتی فرانسوا اولاند در روز ملی فرانسه موسوم به روز باستی در تلویزیون انجام شده، ناراحتی هم حزبی های وی را در پی داشته است.

مانوئل والس گفت: اکنون دقیقا زمان آن رسیده که همه این اتفاقها متوقف شوند.

والس انتقادات زیادی از جنبش سیاسی ماکرون کرده است؛ جنبشی که به گفته موسسش قرار است حامی "ایده های جدیدی که نه متعلق به چپ هستند نه راست"باشد.

وی در ماه آوریل گفته بود: این جنبش جنبشی نیست که یک کاندیدای ریاست جمهوری دیگر تولید کند و این کار اولویت فعلی من نیست.

به گفته همپیمانهای ماکرون هیچ کس فعلا نباید انتظار داشته باشد که او اعلام کند به دنبال ترک دولت اولاند بوده و یا کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha