• شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۰۲:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040114270
  • خبرنگار : 71417

اردوغان خطاب به مردم: در مقابل کودتا از دولت مشروع حمایت کنید

رییس‌جمهوری ترکیه با انتشار پیامی از مردم کشورش خواست در مقابل کودتایی که به راه افتاده، از دولت مشروع آنکارا حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، درحالی که برخی منابع از خروج رجب طیب اردوغان از ترکیه و سفر وی با استفاده از هواپیمای شخصی به یک کشور همسایه خبر می‌دهند، منابع دیگری اعلام کرده‌اند که رئیس جمهوری ترکیه در حال حرکت به سمت استانبول است. البته به طور همزمان گفته شده که اجازه‌ی فرود هواپیمای اردوغان در استانبول داده نشده است.

شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی گزارش داده که اردوغان از مردم کشورش خواست در اعتراض به کودتا به خیابان‌ها بروند.

اردوغان در پیامی که از طریق اسکایپ منتشر کرد، خواستار آن شد که مردم علیه کودتاچیان در میادین اصلی تجمع کنند.

وی با تأکید بر این که ترکیه بر این کودتا پیروز خواهد شد، تصریح کرد، کودتای نظامی بعد از مدت زمانی کوتاه برچیده خواهد شد.

اردوغان گفت، از مردم می‌خواهد با حضور در خیابان‌ها از دولت مشروع این کشور در مقابل کودتا حمایت کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه وی همچنان فرمانده کل قوا در کشور است، اظهار کرد که کودتاچیان بهای سنگینی را بابت اقدامی که انجام داده‌اند، خواهند پرداخت.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که اردوغان در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک، خواهان مبارزه متقابل علیه کودتای نظامی در مکان‌های عمومی و فرودگاه‌ها شده‌ است. اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: به رغم این که دولت در مواردی کنترل خود را از دست داده، همچنان به دنبال مقابله با کودتا در زمانی بسیار کوتاه خواهیم بود.

اردوغان اظهار کرد: کاملاً مشص است که اقدام روی‌ داده یک کودتاست و من منتظر این هستم که همه‌ی مردم ما به میادین و خیابان‌ها بیایند. ما در کنار یکدیگر می‌توانیم پاسخ لازم و کافی را بدهیم. مشخص است که این کودتا در یک ساختار موازی مدیریت و رهبری شده است.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح می‌شود که صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب حامی کردها با حضور مردم در خیابان‌ها مخالفت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۱۰:۱۳

اردوغان یک جنایتکار خائن، عامل فساد در سوریه و حامی درجه یک داعش به همراه اروپا امریکا و عربستان است. موضع ریاکارانه ضد اسراییلی خود را هم کنار گذاشته و از اسراییل حمایت کرده. کسی که 5 سال است مردم سوریه را می‌کشد و خانه‌ها را خراب می‌کند. او بزرگترین حامی داعش است