• شنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۵ / ۰۷:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95040114296

بازداشت ۱۵۶۳ تن پس از کودتا در ترکیه/آزادی رییس ستاد مشترک از دست کودتاچیان

بازداشت ۱۵۶۳ تن پس از کودتا در ترکیه/آزادی رییس ستاد مشترک از دست کودتاچیان

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد، در پی کودتای نیمه شب گذشته دستکم ۱۵۶۳ تن بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه با شکست خورده خواندن کودتای این کشور اعلام کرد، در پی وقایع نیمه شب گذشته ده‌ها تن از سربازانی که در کودتا دست داشته‌اند، بازداشت شده‌اند. وزیر دادگستری ترکیه تعداد بازداشت شدگان را ۱۵۶۳ تن اعلام کرده است.

این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از تداوم درگیری‌ها در بخش‌هایی از آنکارا و استانبول است و تاکنون اعلام شده ۱۰۴ تن کشته و ۱۱۵۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

هم‌چنین اعلام شد بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه "امیت دوندار" فرمانده اول ارتش ترکیه را جانشین موقت "خلوصی آکار" رییس ستاد ارتش کرد که وضعیتش مشخص نبود اما صبح امروز از دست کودتاچیان آزاد شد.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۱۰:۱۴

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه احتمال ساختگی بودن کودتای ترکیه را منتفی ندانست و گفت: این کودتا شاید حرکت ساختگی از ناحیه حزب اردوغان باشد چون هیچ یک از مکان‌های حساس توسط کودتاچیان بمباران نشده است و اردوغان نیز با آرامش کامل به فرودگاه آمد و سخنرانی کرد. حسن بیگی، عقب‌نشینی سریع ارتش را از دیگر نشانه های ساختگی بودن کودتا است.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۱۲:۰۱

دولتهای جنایتکار ترکیه و عربستان, دو هفته بعد از تفاهم با اسرائیل و دموکراتهای آمریکا, برای اینکه به ظاهر حمایت و تجهیز کردن تروریستهای داعش را از گردن خود باز کنند. دست به بمبگذاری در جده و فرودگاه استانبول و یک کودتای ساختگی زدند. دولت فعلی ترکیه و رژیم جنایتکار عربستان از حامیان و جانسپاران داعش هستند.

avatar
۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۱۲:۴۷

دولتهای جنایتکار ترکیه و عربستان, دو هفته بعد از تفاهم با اسرائیل و دموکراتهای آمریکا, برای اینکه به ظاهر حمایت و تجهیز کردن تروریستهای داعش را از گردن خود باز کنند دست به بمبگذاری در جده و فرودگاه استانبول و یک کودتای ساختگی زدند. دولت فعلی ترکیه و رژیم جنایتکار عربستان از حامیان و جانسپاران داعش هستند.