• دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040116484
  • خبرنگار : 71434

تاکید کری و موگرینی بر لزوم احترام به حقوق بشر از سوی دولت ترکیه

تاکید کری و موگرینی بر لزوم احترام به حقوق بشر از سوی دولت ترکیه

وزیر خارجه آمریکا و رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در بروکسل ضمن اعلام حمایت از دولت مشروع ترکیه، آنکارا را به خویشتنداری و پایبندی به قوانین حقوق بشر فرا خواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این نشست مطبوعاتی که در پایان نشست وزرای خارجه این اتحادیه برگزار شد، گفت: ما از مشروعیت در ترکیه و نهادهای مشروع در این کشور حمایت می‌کنیم.

وی همچنین با محکوم کردن کودتای نافرجام اخیر در ترکیه مقامات آنکارا را به حفظ دموکراسی و احترام به قوانین حقوق بشر فرا خواند.

موگرینی همچنین اعلام کرد: کودتای اخیر در ترکیه نمی‌تواند توجیهی برای عدم احترام به قوانین حقوق بشر باشد و هر کشوری که مجاازت اعدام را اجرا کند نمی‌تواند عضوی از اتحادیه اروپا باشد.

وی همچنین درخصوص اوضاع سوریه نیز با تاکید بر لزوم تلاش برای توقف خشونت و آغاز روند انتقال سیاسی در این کشور اعلام کرد که اروپا از انتقال سیاسی در سوریه حمایت می‌کند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که در نشست اتحادیه اروپا درباره مهمترین مسائل جهان از جمله کودتای ترکیه، مساله سوریه، وضعیت در اوکراین و حمله اخیر به شهر نیس فرانسه گفت‌وگو شده است.

وی گفت: من می‌خواهم بار دیگر پیامی را که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا همواره بر آن تاکید دارد اعلام کنم و بگویم که شراکت آمریکا و اروپا امروز بسیار قوی است و این شراکت در آینده نیز ادامه خواهد داشت و غیر قابل شکست است. ما با یکدیگر باید برای رویارویی با چالش‌هایی که می‌دانیم در آینده با آن رو به رو خواهیم شد همکاری کنیم چرا که این مساله برای تامین منافع استثنایی‌مان با اتحادیه اروپا نیاز است.

کری درباره ترکیه نیز با اعلام حمایتش از دولت منتخب ترکیه گفت: ترکیه یکی از همپیمانان ما و اعضای ناتو است و ما از مقامات آنکارا می‌خواهیم که ضمن حفظ آرامش و ثبات به اصول عالی دموکراسی احترام بگذارند.

وزیر خارجه آمریکا درخصوص حمله تروریستی اخیر به شهر نیس فرانسه نیز گفت: فرانسه عضوی از اتحادیه اروپا و از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان ما است لذا حمله نیس باید عزم و اراده ما برای مبارزه با تروریسم را بیشتر کند. این حمله همکاری ما برای رویارویی با تندروی‌ها را تقویت می‌کند، ما همکاری محکم در زمان مناسب و گسترده‌تر از قبل خواهیم داشت و حضور امروز ما در بروکسل نشانگر پایبندی آمریکا به این همکاری است.

وی افزود: به رغم حوادثی که فرانسه اخیرا شاهد آن بود ما عزم خود را حفظ می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر به حمایت کشورش از اوکراین و اشاره و بر اهمیت ادامه روند اصلاحات در اوکراین نیز تاکید کرد.

وی درخصوص  جنگ علیه داعش نیز گفت: جنگ ما امروز جنگ علیه داعش و رهبران این گروه برای ممانعت از گسترش نفوذشان در مکان‌های دیگر جهان است و ما در این جنگ شاهد پیشروی‌هایی هستیم.

کری همچنین اعلام کرد که از مجازات عاملان کودتا در ترکیه حمایت می‌کند اما ترکیه باید در عین حال به اصول دموکراسی پایبند باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha