• سه‌شنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040116928

وزیر خارجه جدید انگلیس به آمریکا می‌رود

وزیر خارجه جدید انگلیس به آمریکا می‌رود

وزیر خارجه جدید انگلیس به منظور دیدار با همتایان خود و گفت‌وگو درباره راه‌های مبارزه با داعش روز پنجشنبه برای اولین بار به آمریکا سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون، شهردار سابق لندن که طی انتخاباتی شوکه کننده در دولت جدید ترزا می، به دیپلمات عالی بریتانیا تبدیل شد روز دوشنبه اولین سفر خارجی خود را انجام داد و با رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرد؛ رهبرانی که بسیاری از آنها از کمپین جانسون برای خروج بریتانیا از از اتحادیه اروپا خشمگین بودند.

در همین حال جانسون قرار است امروز (سه شنبه) با جان کری، همتای آمریکایی خود به منظور تاکید بر اهمیت روابط ویژه بین دو کشور پس از تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در لندن دیدار کند.

وی پس از آن میزبان وزرای خارجه آلمان، فرانسه، ایتالیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا خواهد بود و در این دیدار درباره درگیری‌های سوریه با آنها گفت‌وگو خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس در این باره آمده است: در این جلسه بر آتش بس شکننده، شرایط هولناک حقوق بشری و شرایط ضروری برای از سرگیری مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل تمرکز خواهد شد.

جانسون و کری همچنین قرار است با وزرای خارجه عربستان سعودی و امارات به منظور گفت‌وگو درباره درگیری‌های یمن دیدار کنند.

جانسون در این باره گفته است: ما باید فعال‌تر بوده و با نگاهی آینده‌نگرانه‌تر مشارکت بیشتری داشته باشیم، بنابراین من از این فرصت زود هنگام برای استقبال از وزرای خارجه کشورهای مختلف در لندن خرسندم.

وی خاطرنشان کرده است: من در این دیدارها رویکرد خود را مبنی بر اینکه رنج مردم سوریه تا زمانی که اسد در قدرت است، ابراز خواهم کرد. جامعه جهانی از جمله روسیه باید در این موضوع متحد شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha