• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050101207
  • خبرنگار : 71129

جهان حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

جهان حمله تروریستی کابل را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی روز گذشته به تجمع هزاره‌ها در کابل را که ۸۰ کشته و ۲۳۱ مجروح برجای گذاشت، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بان کی مون، در بیانیه‌ای آورده است:‌ دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در کابل را که در جریان راهپیمایی "جنبش روشنایی" هزاره‌ها صورت گرفت، محکوم کرد و مراتب تسلیت خود را به خانواده این قربانیان ابراز داشت. دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار برقراری عدالت برای مسئولین این انفجار شد.

در میان کشته شدگان این انفجار اعضای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز دیده می‌شوند که برای تامین امنیت این راهپیمایی در محل حضور داشتند.

 درهمین حال، نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده و گفت که اسلام آباد با دولت افغانستان در این برهه از زمان همدردی می کند و یکپارچه است.

وی در پیام تسلیت خود به اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان به شدت این انفجارها را محکوم کرده و مراتب تاسف و همدردی خود را با  خانواده قربانیان درمیان گذاشت.

وی در بیانیه خود آورده است: تروریسم دشمن مشترک ماست و ما باید با همکاری و اقدامات مشترک آن را از بین ببریم. پاکستان در امر مقابله با تروریسم پیشرو است و هرکاری که بتواند برای از میان برداشتن تروریست‌ها انجام می‌دهد.

وزارت خارجه پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده و در بیانیه‌ای آورده است: دولت و مردم پاکستان مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان این حمله تروریستی ابراز داشته و تمامی تلاش خود را برای حذف این دشمن به کار می‌گیرند.

آصف علی زرداری، رییس جمهوری سابق پاکستان نیز به شدت این حمله را محکوم کرده و گفت: مردم افغانستان مردمی شجاع هستند و این حملات تنها باعث تقویت آنها برای حل مساله شبه نظامی گری می‌شود. حملات تروریستی در منطقه و جهان باید با همکاری بین المللی از بین برود.

از سوی دیگر، شورای امنیت با شدیدترین عبارات حمله تروریستی اخیر در کابل را که دست کم ۸۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت محکوم کرد.

شورای امنیت در بیانیه‌ای صبح امروز یکشنبه اعلام کرد، باید مرتکبان این جنایت و سازمان‌دهندگان، حامیان مالی و ناظران آن به شدیدترین مجازات‌ها برسند.

در این بیانیه از تمامی گروه‌ها خواسته شده طبق تعهدات خود به موجب قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت  با مقامات افغانستان در این زمینه همکاری کنند.

در این بیانیه آمده است که تروریسم با تمامی انواع آن اقدامی جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است حال در هر جایی رخ دهد  هیچ ارتباطی به هیچ دین، تابعیت و تمدنی ندارد.

اعضای شورای امنیت همبستگی خود را با خانواده‌های قربانیان و دولت افغانستان اعلام کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز به محمد اشرف غنی همتای افغان خود تسلیت گفت و این حمله تروریستی را شدیدا محکوم کرد.

وی آمادگی خود را برای همکاری با دولت و ملت افغانستان در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای حمله انتحاری در کابل را محکوم رد و به خانواده‌های قربانیان حمله تسلیت گفت.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن آماده حمایت از دولت افغان در زمینه انجام تحقیقات درباره این حادثه تروریستی است.

 این وزارتخانه افزود:‌ قاتلان مسئول انفجار هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

 کابینه عربستان نیز این انفجار را محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha