• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 95050101212
  • خبرنگار : 71134

برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی در دانشگاه علم و فرهنگ

برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی در دانشگاه علم و فرهنگ

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ از برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی در این دانشگاه با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری و مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در ترم تابستان خبر داد.

دکترمحمد صادق بیجندی در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر نقش دانشگاه در گسترش فرهنگ خوداشتغالی و کارآفرینی در میان دانشجویان، اظهار داشت: دانشگاه علم و فرهنگ در راستای تبدیل شدن به دانشگاه‌ نسل سوم (کارآفرین) به سرعت در حال ارتقای شاخص‌های کیفی است و با بهره‌گیری از پتانسیل های پژوهشی، علمی و فرهنگی در جهت ترویج و توسعه تفکر کارآفرینی گام بر می‌دارد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: کارآفرینی فعالیتی هدفمند بر پایه نوآوری در مدیریت کسب‌وکار است که نتیجه آن دستیابی به ارزش‌افزوده، رقابت‌پذیری و ایجاد اشتغال مولد است. در این مسیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی خلاقیت پرور و ایجاد فضای مناسب برای آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم و اصول کارآفرینی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ تاکید کرد: در امر آموزش مباحث کارآفرینی در حوزه‌های دانشگاهی باید به چهار اصل کلی توجه داشت که این اصول شامل "ایجاد روحیه کارآفرینی"، "اطلاع از ویژگی‌های کارآفرینان موفق"، "مهارت‌های مورد نیاز" و "حمایت از ایده‌ها و افکار کار آفرینانه" هستند. در مورد ایجاد روحیه و انگیزه وظیفه ما بسیار دشوار است تا بتوانیم افراد را به موضوعات کارآفرینی علاقه‌مند نماییم تا قشر تحصیلکرده آن را به عنوان یک گزینه شغلی مهم و موفق در نظر بگیرند.

وی افزود: این کارگاه‌ها با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری و دانشگاه علم و فرهنگ، طی روز های چهارشنبه تا جمعه در دو هفته متوالی از چهارشنبه تا جمعه در دو هفته متوالی (30 تیر الی 1 مرداد و 6 الی 8 مرداد) از ساعت 9 الی  17 در دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و با حضور  57 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی در حال برگزاری است.

دکتر بیجندی در پایان با اشاره به اینکه سرفصل های این کارگاه ها بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، برنامه ریزی و اجرا می شود، اضافه کرد: عناوینی همچون "ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و پرورش ایده"، "ایجاد مدل کسب و کار (Business Model)"، "نوشتن طرح کسب و کار و امکان سنجی مالی-اقتصادی طرح ها"، "بازاریابی و فروش"، "ارتقای توانمندی های شخصی و کار تیمی" و "ارتباطات و اصول مذاکره" از جمله موضوعات اصلی این کارگاه‌ها می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha