• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050102015
  • خبرنگار : 71496

با تشبیه قتل کودک فلسطینی در حلب به شهادت "محمد الدره"؛

مشاور اسد: برخی گروه‌های فلسطینی در کنار ارتش سوریه علیه تروریسم می‌جنگند

مشاور اسد: برخی گروه‌های فلسطینی در کنار ارتش سوریه علیه تروریسم می‌جنگند

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه آنچه در کشورهای عربی مختلف رخ می‌دهد در راستای خدمت به طرح صهیونیستی است، جنایت شنیع بریدن سر کودک فلسطینی در حلب را به قتل محمد الدره کودک فلسطین شبیه دانست و گفت: کودکان ما چه در حلب و چه در فلسطین هدف طرح صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدارش با هیات جمعیت دوستی فلسطین و ایران تاکید کرد: اکثر مردم سوریه می‌دانند که آنچه اکنون در سوریه، یمن، عراق، لیبی و تونس جریان دارد، در راستای خدمت به طرح صهیونیستی و جنگ اسرائیل با اعراب است و مردم سوریه همواره به مساله فلسطین می‌اندیشند و فلسطین را دوست می‌دارند و برای حل مساله آن تلاش می‌کنند زیرا می‌دانند سرنوشت مسائل و آینده فلسطین، سوریه و همه اعراب یکی است.

شعبان با اشاره به برخی اقدامات علیه مردم سوریه توسط برخی از فلسطینی‌ها تاکید کرد که هرگز واکنش و  پاسخی به این اقدامات وجود نخواهد داشت.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد با اشاره به فداکاری‌های جوانان فلسطینی در کنار ارتش سوریه در جریان نبرد با تروریسم در این کشور گفت: برخی گروه‌های فلسطینی در کنار نیروهای ارتش سوریه می‌جنگند زیرا میدان نبرد، هویت و آینده ما یکی است.

شعبان افزود: همه ما باید در کار مقاومت برای نجات امت خود از وابستگی تلاش کنیم.

وی در ادامه از اقدامات فرهنگی و تمدنی جمعیت دوستی فلسطین و ایران و موسسه القدس جهت تقویت و حمایت از موضع‌گیری مقاومت تقدیر کرد و گفت: این دیدار با هدف تمرکز بر محور مقاومت اهمیت فعالیت‌های فرهنگی، داخلی و اجتماعی، توجه به جایگاه شهدای مقاومت و رسیدن به تفکری که شهدای لبنان، فلسطین و سوریه همگی شهدای امت هستند، برگزار شد.

شعبان در ادامه تاکید کرد: زمانی که با یکدیگر هماهنگ می‌شویم و تمامی نهادهای ما موضع‌گیری واحدی داشته باشند قدرت ما بیشتر می‌شود و همه از دستاوردهای ما و صلابت‌مان بهره می‌برند و آن زمان می‌توانیم با طرح صهیونیستی در فلسطین و کشورهای عربی مقاومت کنیم.

معاون اسد در پاسخ به سوالی درباره جنایت شنیع گروه‌های تروریستی در بریدن سر یک کودک فلسطینی در حومه شمالی حلب گفت: بریدن سر این کودک فلسطینی بسیار شبیه به قتل محمد الدره، کودک فلسطینی است. اختلاف مکان آن دو را در نظر نمی‌گیرم چه در فلسطین و چه در حلب همه کودکان ما از سوی صهیونیسم هدف قرار می‌گیرند، اما نکته قابل توجه در این امر رسانه‌ای است که توانست جنایت کشتار الدره را خاموش کرده و از تاثیرات آن بکاهد، در حقیقت نبرد ما رسانه‌ای نیز هست و به همین دلیل ما باید تلاش کنیم صدا و تصویر خود را به جهان برسانیم و به همه ابلاغ کنیم که آنچه امروز در کشورهای عربی رخ می‌دهد نسخه دوم آن چیزی است که رژیم صهیونیستی در طول ۶۰ سال در فلسطین اشغالی مرتکب می‌شود به همین دلیل است که می‌گویم مقاومت در سوریه عراق، یمن، لیبی و یا هر کشور عربی همان مقاومت در فلسطین است زیرا برای تمدن، هویت و آینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha