• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95050102223
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس شورای اسلامی ملایر:

دولت اختیارات شوراها را تفویض کند

ایسنا/همدان رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه اهمیت شوراها و جایگاه حساس واثرگذار آنها در اداره کشور، تصریح کرد: متأسفانه از طرف دولت هیچ تفویض اختیاری به شوراها داده نمی شود.

به گزارش ایسنا، رضا نوروزی یکشنبه 3 مردادماه در نشست تخصصی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر ملایر، افزود: سطح توقعات مردم از شورا به عنوان یک کانون محلی بالاست از سوی دیگر هرچه میزان اختیارات شوراها افزایش یابد به تبع میزان خدمات رسانی و سطح رفاه اجتماعی به مردم بیشتر خواهد شد.

وی اظهارکرد: طی سال های اخیر جامعه و به تبیعت از آن شهرداری های سراسر کشور با رکود اقتصادی قابل توجهی مواجه بودند، از سوی دیگر نبود منابع درآمدی پایدار با مشکلات عدیده ای مواجه کرد به گونه ای که حتی در زمینه پرداخت حقوق و مزایا کارمندان و پرسنل خود با مشکل مواجه هستند.

نوروزی با اشاره به اینکه برای برون رفت از این مشکل باید درصدی از مالیات های کشور به شهرداری ها تخصیص یابد، افزود: متأسفاته هیچ بودجه دولتی به شهرداری های شهرهای بالای 50 هزار نفر تعلق نمی گیرد و ملایر نیز جزء این دسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های ملایر در حوزه های گوناگون از نمایندگان ملایر در مجلس خواست تا زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم نمایند.

نبود مدیریت شهری یکپارچه زمینه ساز سردرگمی نهادهای نظارتی

شهردار ملایر نیز در این نشست با اشاره به اینکه ما درحال حاضر شهداری ها را با قوانینی سال 1334 اداره می کنیم، گفت: نبود مدیریت شهری یکپارچه و وجود بخش نامه های مشابه در یک موضوع سبب سردرگمی نهادهای نظارتی شده است.

علیرضا رضایی با بیان اینکه چارت سازمانی شهرداری ها در دولت مشخص نیست، افزود: نبود متولی خاص و قوانین کهنه مزید برعلت شده اند.

وی کاهش صدور پروانه های ساختمانی و حذف 49 آیتم از عوارض شهرداری را از جمله مشکلات موجود دانست و ادامه داد: متأسفانه اداره مالیات نیز با شهرداری همکاری ندارد به گونه ای که در اوج بحران مالی 3.5 میلیارد تومان برای ما مالیات درنظر گرفتند.

رضایی نحوه توزیع سهم ارزش افزوده را یکی دیگر از معضلات موجود عنوان کرد و افزود: متأسفانه طی 2 سال اخیر نسبت حق ملایر به مرکز استان بسیار ناجیز بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha