• سه‌شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95050102812
  • خبرنگار : 71533

سجادی:

نمایندگان مجلس، وفاداری به فهرست‌های انتخاباتی را فراموش نکنند

نمایندگان مجلس، وفاداری به فهرست‌های انتخاباتی را فراموش نکنند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: رعایت اخلاق سیاسی این نیست که حزب و جناحی به برخی از چهره‌ها اعتماد کند، آنان را وارد فهرست‌ انتخاباتی‌اش کند و برای‌شان هزینه ‌دهد و در عین حال این چهره‌ها پس از ورود به مجلس، وفاداری به تشکیلات آن حزب و جناح را فراموش کنند.

کمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به  علت پایبند نبودن عده‌ای از نمایندگان مجلس به لیست‌های انتخاباتی که از طریق آن وارد مجلس شده‌اند، اظهار کرد: درست و ایده‌آل این است که فعالیت احزاب عمیق‌تر شود و تعدادی حزب قوی و سراسری شکل گیرند و برای انتخابات لیستی را فراهم کنند که افراد حاضر در آن، متعهد باشند و اخلاق سیاسی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق سیاسی این نیست که حزب و جناحی به برخی از چهره‌ها اعتماد کند، آنان را وارد فهرست‌ انتخاباتی‌اش کند و برای‌شان هزینه ‌دهد و در عین حال این چهره‌ها پس از ورود به مجلس، وفاداری به تشکیلات آن حزب و جناح را فراموش کنند.

سجادی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان مجلس نسبت به تشکیلات حزبی وفادار به نظر می‌رسند، گفت: محمدرضا باهنر از جمله چهره‌هایی بود که در دوران حضورش در مجلس همواره براساس تشکیلات و چارچوب‌های حزبی عمل می‌کرد، اما امروز برخی از نمایندگان از فهرست‌های انتخاباتی به عنوان نردبان ورود به مجلس استفاده کرده و بعد آن را رها می‌کنند؛ حتی شاهد رفتارهای مشابهی در این زمینه در انتخابات ریاست جمهوری هم بوده‌ایم که شخصی توسط احزاب و گروه‌ها حمایت شده و وقتی رای لازم را آورده، گفته است که من خودم رأی داشته‌ام و هیچ جناح یا حزبی کمکی به من نکرده است.

 سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه دموکراسی بدون فعالیت احزاب، کامل نخواهد بود، اظهار کرد: احزاب به عنوان یکی از ارکان دموکراسی باید فعالیت‌های ببیشتر و متدوام‌تری را داشته باشند، چرا که دموکراسی بدون فعالیت احزاب، کامل نیست و ضمناً مشارکت مردم در اداره کشور نیز تنها به رای دادن محدود نمی‌شود، بلکه اعضای جامعه باید بتوانند از طریق تشکل‌های سیاسی، در اداره امور کشور دخالت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی که از طریق فهرست‌های انتخاباتی جناح‌های سیاسی وارد مجلس شده‌اند، اخلاقاً باید به آن فهرست وفادار باشند، گفت: پایبند نبودن برخی نمایندگان به فهرست‌های انتخاباتی یک جور بد اخلاقی سیاسی است و قطعاً اتخاذ چنین رفتارهایی از سوی برخی از نمایندگان در انتخابات بعدی تاثیرگذار خواهد بود و احزاب و جناح‌ها در برگزیدن چهره‌ها برای حضور در فهرست‌های انتخاباتی با دقت نظر مضاعف عمل خواهند کرد.

سجادی در پایان در ارزیابی‌اش از تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس اظهار کرد: به نظر من مستقل بودن در فضای سیاسی کشور که تمایل فعالان سیاسی یا به جناح اصولگرایی یا  اصلاح‌طلبی است، تقریباً غیرممکن است و در نتیجه فراکسیون مستقلین مجلس نیز در نهایت به سمت یکی از دو جناح اصلی کشور تمایل پیدا خواهد کرد، بنابراین فراکسیون مستقلین نمی‌تواند تاثیر چندانی در مجلس داشته باشد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha