• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95050105592
  • خبرنگار : 71424

آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری با سازمان بازرسی برای «هدایت تحصیلی»

آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری با سازمان بازرسی برای «هدایت تحصیلی»

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ورود سازمان بازرسی به موضوع هدایت تحصیلی گفت:‌ ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم و این حق قانونی دستگاه‌های نظارتی است که طبق قانون به مسائل مختلف ورود کنند لذا آماده همکاری با سازمان بازرسی هستیم.

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهلت هدایت تحصیلی امروز به پایان می‌رسد و نتایج اعتراضات به هدایت تحصیلی نیز تا پانزدهم مرداد ماه اعلام می‌شود اظهار کرد: بر خلاف اظهاراتی که مطرح می‌شود، هیچ اجباری در هدایت تحصیلی وجود نداشت.

وی درباره ورود سازمان بازرسی به موضوع هدایت تحصیلی گفت: ما استقبال می‌کنیم و این حق قانونی دستگاه‌های نظارتی است که طبق قانون، ورود کنند،بازرسی‌های دوره‌ای و حتی موردی انجام دهند و اگر تخلفی مشاهده می‌شود تذکر داده و با آن برخورد کنند. ما نیز آماده همکاری با سازمان بازرسی و ارائه گزارشات لازم هستیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی و توزیع متوازن دانش آموزان و در شاخه‌ها و رشته‌ها طبق قانون و بر اساس برنامه پنجم توسعه اجرا می‌شود ادامه داد: آموزش و پرورش ملزم است توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌ها را رعایت کند؛ هدایت تحصیلی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارد و از امسال برای نخستین بار از پایه نهم به اجرا درآمده است.

شکوهی افزود: در هیچکدام از رشته‌های تحصیلی به جز ء علوم تجربی دچار مشکل نبودیم و بیشترین اعتراضات مربوط به رشته علوم تجربی بود.

وی با بیان اینکه از سال آینده سعی می‌کنیم هدایت تحصیلی را بسط دهیم و آشنایی دانش آموزان با شاخه‌ها و رشته‌ها را از پایه هفتم شروع کنیم گفت:‌کتب جدیدی به صورت ضمیمه در حال آماده شدن هستند و امیدواریم سال آینده به موقع به دست دانش آموزان برسد تا بتوانیم وقتی دانش آموزان ما به پایه نهم می‌رسند آنها را با شاخه‌ها و رشته‌های مختلف به خوبی آشنا کرده باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha