• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95060100894
  • خبرنگار : 71496

بغداد ادعاها درباره توطئه ترور سفیر عربستان در عراق را تکذیب کرد

بغداد ادعاها درباره توطئه ترور سفیر عربستان در عراق را تکذیب کرد

وزارت خارجه عراق به طور کامل ادعاها درباره وجود طرحی برای ترور سفیر عربستان در عراق را رد کرده و هدف از این ادعاها را ضربه زدن به روابط میان دو کشور دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، به دنبال ادعاهای روزنامه الشرق الاوسط مبنی بر وجود طرحی برای ترور ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد و ادعای این روزنامه مبنی بر تلاش ایران برای اجرای این ترور، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای این ادعا را به طور کلی رد کرد.

در این بیانیه آمده است: آنچه برخی رسانه‌ها درباره طرح ترور سفیر عربستان در بغداد منتشر کرده‌اند، درست نبوده و هدف از آن ضربه زدن به روابط موجود میان دو کشور است.

السبهان تاکنون چندین بار اقدام به ایراد سخنانی علیه حشد شعبی(شبه نظامیان شیعی که با داعش می‌جنگند) پرداخته که این امر خشم مسئولان و نیروهای حشد شعبی را به دنبال داشته است.

وزارت خارجه عراق در ادامه با تاکید بر اینکه سفارت عربستان در بغداد تا این لحظه گزارشی از وجود تهدید تروریستی علیه‌ کارمندانش نداده است، از رسانه‌ها خواست در انتشار اخبار و اظهارنظر دقت لازم را به خرج دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی هیات‌های دیپلماتیکی که در بغداد حضور و فعالیت دارند از حمایت کامل دستگاه امنیتی عراق برخوردار هستند و فرماندهی عملیات بغداد تامین امنیت تمامی این هیات‌ها را بر عهده دارد. تاکنون هیچ یک از سفارت‌ها و هیات‌های موجود در بغداد از جمله سفارت عربستان گزارشی دال بر وجود خطری امنیتی علیه‌شان ارائه نکرده‌اند.

به دنبال انتشار شماره روز یکشنبه روزنامه الشرق الاوسط و ادعای این روزنامه مبنی بر تلاش برخی گروه‌های ایرانی برای ترور سفیر این کشور در بغداد و تلاش این روزنامه برای مستند نشان دادن این ادعا، کمیته روابط خارجه پارلمان عراق از سفارت عربستان در این کشور خواست اگر مدارک و شواهد در این خصوص دارد ارائه کند.

الشرق الاوسط مدعی است، السبهان گفته که "بازوهای ایران در عراق" به دنبال ترورش هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha