• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95060101972
  • خبرنگار : 71496

تاکید مصر بر شروطش برای عادی سازی روابط با ترکیه

تاکید مصر بر شروطش برای عادی سازی روابط با ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه مصر با تاکید بر عدم وجود مشکل در روابط با مردم ترکیه گفت: قاهره از هر تلاشی از سوی آنکارا برای بهبود روابط استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: در رابطه با روابط قاهره با دولت ترکیه، شروط و اصولی وجود دارد تا این روابط به حالت طبیعی خود باز گردندکه اولین آنها اصل احترام به خواست مردم مصر است و پایبندی به اصول روابط بین المللی شامل عدم دخالت در امور داخلی کشورها و احترام به اصل حسن همجواری از جمله این موارد است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر ادامه داد: روابط مصر و ترکیه روابطی تاریخی است و این روابط از سوی مردم هر دو کشور مورد تقدیر و احترام است.

ابوزید در ادامه تاکید کرد: مصر از هر گونه تلاش "واقعی و جدی" از سوی ترکیه در راستای بهبود روابط استقبال می‌کند چرا که وضعیت کنونی دائمی نبوده بلکه شرایطی استثنایی است و اگر نیرویی از درون جامعه ترکیه در راستای ارتقای روابط با مصر تلاش کند، امری مثبت و سازنده است.

گفت‌وگوی ابوزید با اسپوتنیک به مساله میزبانی قاهره از چندین نشست مخالفان سوری نیز رسید و ابوزید در این بخش گفت: مصر در ارتباط دائم با گروه مخالفان سوری در قاهره بوده و همواره آنها رابه رویکردی مثبت در مذاکرات سیاسی و مطرح کردن رویکردها و پیشنهاداتشان تشویق می‌کند.

این مسئول وزارت خارجه مصر ادامه داد: این مجموعه رویکردی مشخص درباره آینده سوریه دارند که آن را در جریان مذاکرات ژنو ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد، از مخالفان سوری انتظار می‌رود که رویکردها و موضع‌گیری‌های خود را یکی کرده و برای خروج سوریه از بحران کنونی طرح‌های جدی و واقع‌گرایانه‌ای داشته باشند.

ابوزید درباره سفر شکری به رام‌الله و اراضی اشغالی گفت: زمان و تاریخ این سفر پس از آن تعیین شد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر از راه حلی دائمی و عادلانه برای مساله فلسطین سخن گفت و تاکید کرد که صلح اگر در این منطقه برقرار شود می‌تواند موجب ثبات کلی منطقه و صلح میان مردم دو طرف اسرائیلی و فلسطینی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha