• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95060102489
  • خبرنگار : 71475

انصارالله خواهان راهکار سیاسی فراگیر/دفاع ولد شیخ احمد از مذاکرات کویت

انصارالله خواهان راهکار سیاسی فراگیر/دفاع ولد شیخ احمد از مذاکرات کویت

سخنگوی رسمی گروه انصارالله یمن گفت، تنها "راهکار سیاسی جامع"، گام درست بازگرداندن مذاکرات صلح متوقف شده یمنی به روند طبیعی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی گروه انصار الله یمن گفت: راهکار سیاسی فراگیر طبق اصول مورد تایید گام صحیحی برای بازگرداندن مذاکرات به مسیر طبیعی آن و متوقف کردن کامل خشونت ها و لغو محاصره است.

شروطی که سخنگوی حوثی ها مطرح کرده همزمان با مذاکرات فشرده در شهر جده در عربستان است که به منظور دستیابی به راهکاری برای حل و فصل درگیری های یمن صورت می‌گیرد.

در همین راستا، اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در سفرهای دوره‌ای خود به پایتخت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تلاش دارد تا تمهیدات لازم را برای دور آینده مذاکرات در شش سپتامبر فراهم کند.

بر اساس این گزارش، ولد شیخ روز سه شنبه وارد عمان شد و چهارشنبه با یوسف بن علوی، وزیر خارجه این کشور نشستی را به منظور مذاکره در خصوص فرصت‌های صلح یمن برگزار کرد. این در حالیست که هیات انصار الله حضور در نشست مشترک با فرستاده سازمان ملل در یمن را مشروط به برگزاری آن در صنعا دانست.

قرار است ولد شیخ به منظور شرکت در نشست چهارجانبه میان وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات به شهر جده در عربستان سفر کند.

در این راستا اسماعیل ولد شیخ احمد عصر چهارشنبه با دفاع از رایزنی‌های صلح یمن در کویت که بعد از گذشت بیش از ۹۰ روز بدون نتیجه پایان یافت، گفت: این نشست‌ها به شکست نینجامید.

او به خبرگزاری رسمی عمان گفت:‌ نمی‌توان گفت نشست‌های کویت شکست خورد. نقش میانجیگر این است که مواضع مختلف را دریابد  و اختلافات را درک کند و ما به این سطح و نتیجه رسیدیم.

ولد شیخ اظهار داشت که در نشست امروز در جده که شامل وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا و میخائیل بوگدانف فرستاده پوتین به منطقه می‌شود، حضور می‌یابد.

وی ادامه داد که از او برای این نشست دعوت شده است.

فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: شورای همکاری خلیج فارس از دستیابی به راه حلی فراگیر درباره یمن حمایت می‌کند و باید راه حل یمن تضمین کننده اجرای توافقات و اصول مورد توافق قبلی چه قطعنامه‌ شورای امنیت و چه طرح شورای همکاری خلیج فارس باشد و تمامی مسائل مربوط به یمن امروز روی میز است.

وی ابراز امیدواری کرد که نشست امروز در راستای حمایت این کشورها از طرح‌های منتهی به خروج از بحران باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha