• سه‌شنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95061610525
  • خبرنگار : 71402

نگرانی اوباما از رقابت سایبری با روسیه به سبک رقابت‌های تسلیحاتی جنگ سرد

نگرانی اوباما از رقابت سایبری با روسیه به سبک رقابت‌های تسلیحاتی جنگ سرد

رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد، کشورش با یک رقابت تسلیحاتی به سبک جنگ سرد با روسیه مواجه است؛ این اظهارات در بحبوحه اتهام‌زنی‌ها به کرملین نسبت به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به ولادیمیر پوتین همتای روس‌ خود تاکید کرد که او نباید اجازه دهد فضای سایبری به "غرب وحشی، وحشی" تبدیل شود و هشدار داد که "ظرفیت آمریکا بیشتر از همه است؛ هم به لحاظ تهاجمی و هم دفاعی."

 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره احتمال دست داشتن کرملین در حملات سایبری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هدف تضعیف اعتماد عمومی تحقیق می‌کنند. علاوه بر این، روسیه به هک کردن سیستم‌های ایمیلی حزب دموکرات و پایگاه‌های اطلاعاتی ثبت رای‌دهندگان در ایالات ایلینوی و آریزونا متهم است. همینطور این نگرانی وجود دارد که آنها در روز انتخابات هشتم نوامبر در روند رای‌گیری اختلال ایجاد کنند.

 

اوباما در حاشیه نشست جی ۲۰ در هانگژوی چین، دیداری ۹۰ دقیقه‌ای با پوتین داشت که این گفت‌وگوها "بی‌پرده، رک و شبیه به مذاکرات کاری" توصیف شد. پس از آن، اوباما از روسیه خواست تا مسوولانه عمل کند و شروع به ایجاد هنجارهایی برای جلوگیری از تشدید تنش‌هایی به سبک جنگ سرد شود.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: به شما می‌گویم که در گذشته درباره نفوذ سایبری روسیه مشکلاتی داشتیم. ما الان وارد دوره جدیدی شده‌ایم که شماری از کشورها در آن قابلیت‌های چشمگیری دارند. هدف ما این نیست که در عرصه سایبری به صورت ناگهانی چرخه‌ای را تشدید کنیم. اقدامی که مشابه آن را در گذشته زمانی که رقابت‌های تسلیحاتی وجود داشت، شاهد بودیم.

 

او افزود: آنچه نمی‌خواهیم انجام دهیم این است که شرایطی ایجاد شود و طبق آن به صورت ناگهانی این روند به غرب وحشی، وحشی تبدیل شود و کشورهایی که ظرفیت‌های چشمگیری در حوزه سایبری دارند وارد رقابت ناسالم و یا درگیری از طریق این ابزارها شوند.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha