• پنجشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95061812102
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

سال گذشته 150 هزار خانواده از پوشش کمیته امداد خارج شدند

سال گذشته 150 هزار خانواده از پوشش کمیته امداد خارج شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته 150 هزار خانواده با احترام از پوشش کمیته امداد خارج شدند و گفتند که می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در سی‌ و چهارمین دوره اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی استان‌های کشور در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد با بیان اینکه ما تولیدکننده فقر نیستیم، اظهار کرد: متاسفانه فقر در جایی دیگر تولید می‌شود و تازه پس از ایجاد آن، وارد عمل می‌شویم؛ امیدواریم نظام به جایی برسد که دیگر فقر تولید نشود. 

وی ادامه داد: در سال گذشته 150 هزار خانواده با احترام و عزت از پوشش کمیته امداد خارج شدند و گفتند ما دیگر نمی‌خواهیم تحت پوشش کمیته امداد باشیم، بلکه می‌خواهیم روی پای خود بایستیم.

فتاح خطاب به مددجویان، اضافه کرد: شما می‌توانید زندگی را احیا کنید، امام(ره) فرمودند کار کمیته امداد، مدد به حیات است؛ مدد به زندگی شرافتمندانه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد بخشی از ماموریت سازمان تامین اجتماعی را انجام می‌دهد، گفت: تمام کارمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و اگر دولت یک ماه حقوق‌شان را ندهد، دچار مشکل می‌شوند.

فتاح با اشاره به اتفاقات منطقه، خاطرنشان کرد: انقلاب اندک و ساده به دست نیامده که آن را از دست بدهیم، شهادت‌ها، جانبازی‌ها و فداکاری‌ها پای این انقلاب بوده و به فضل الهی و بدون تردید تمام اتفاقات منطقه به نفع نظام اسلامی رقم خواهد خورد و اگر کسی به این امر شک کند، باید در ایمان خود تجدید نظر کند.

وی افزود: هنوز مومنان پای کارند و دعای مستمندان و دعای ایتام پای این انقلاب است. تردید نکنید پیروزی از آن ملت ایران است، اما طول می‌کشد، نق و نوق دارد، استرس دارد، فشار دارد، تحریم دارد، اما در نهایت پیروزیم و به فضل الهی آینده امیداورکننده خواهد بود.

فتاح یکی از ماموریت‌های کمیته امداد را کمک به ازدواج عنوان کرد و گفت: ما خوشحالیم که در سال گذشته نزدیک به 100 هزار نفر جهیزیه و کمک به ازدواج دریافت کردند، با قاطعیت می‌گویم، اشتباه است اگر کسی برای ازدواج محاسبه کند و ابتدا به فکر کسب درآمد و کار باشد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: البته کمیته امداد نیز باید با برنامه‌تر و وسیع‌تر به عرصه بیاید و کمک کند. این کمک و جهیزیه سطح کار ماست و عمق هم ندارد و باید به سمت احیای امر خدا و ازدواج گام برداشت.

در ادامه محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز در این مراسم، با بیان اینکه در تابستان امسال 15 هزار و 300 تن از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت عنوان اردوهای رهپویان ولایت به مشهد سفر کردند، اظهار کرد: از این تعداد 7800 دانش‌آموز و 7500 دانشجو بودند که در چهار اردوگاه در مشهد مستقر شدند.

وی ادامه داد: مجموعا 21 دوره اردوی دانش‌آموزی و 13 دوره اردوی دانشجویی در اردوگاه‌ها برگزار شده و 440 ساعت دوره آموزشی در محورهای مختلف برای دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه شده است.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه امسال رویکرد اردوها زیارتی و تمرکز اردوها در مشهد است، گفت: 160 دوره تشرف به حرم مطهر با تاثیرپذیری بالا و 160 نوبت اطعام از غذای حرم برای شرکت‌کنندگان این اردوها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha