• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95062314435
  • خبرنگار : 71477

میلیبند: آتش‌بس اخیر سوریه شانس بیشتری نسبت به موارد پیشین دارد

میلیبند: آتش‌بس اخیر سوریه شانس بیشتری نسبت به موارد پیشین دارد

رئیس کمیته بین المللی "نجات" معتقد است، برنامه آتش بس آمریکاـ‌روسیه در سوریه که از روز دوشنبه اجرایی شده از نظر توقف درگیری‌ها و برقراری آن در مناطق گسترده‌تر، در کوتاه مدت نسبت به برنامه‌های دیگر شانس بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو، دیوید میلیبند، رئیس کمیته بین المللی "نجات" و وزیر امور خارجه سابق انگلیس درباره دستاورده‌ای بلندمدت این توافق نیز گفت: حفظ و برقراری این آتش بس در بلند مدت به موضع بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بستگی دارد.

کمیته بین المللی "نجات" یکی از آژانس‌های امدادرسان است که از زمان اعلام آتش بس از صبح دوشنبه، لوازم پزشکی و موادغذایی به سوریه به ویژه شهر محاصره شده حلب ارسال می‌کند.

میلیبند در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: نشانه‌ها حاکی از آن هستند که قطعا نسبت به گذشته شانس کوتاه مدت بهتری برای برقراری یک آتش بس وجود دارد. میزان مشارکت و همکاری روسیه ظاهرا نظم بیشتری به این آتش بس در مقایسه با دیگر آتش‌بس‌های مشابه، داده است.

وی افزود: اما این آتش بس در بلند مدت یک اقدام بغرنج‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود چرا که همکاری آمریکا و روسیه در ایجاد یک مرکز فرماندهی مشترک برای هدف گرفتن داعش را نیز شامل می‌شود.

میلیبند ادامه داد: اختلافات شدید درباره آینده اسد به نظر رو به کاهش است اما در این توافق هیچ چیزی که نشان دهد اختلافات اساسی پایان می‌یابد، وجود ندارد. روسیه اسد را یک امید عالی می‌بیند در حالی که غرب او را کسی می‌داند که شهروندان خود را می‌کشد.

این اظهارات میلیبند همزمان با آن مطرح شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جهور ترکیه تاکید کرد، زمانی که آتش بس برقرار شود آژانس‌های سازمان ملل و هلال احمر ترکیه برای مردم در حلب مواد غذایی، اسباب بازی و پوشاک ارسال می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha