• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95062415250
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

با تلاش فناوران داخلی میسر شد

کنترل رفت‌وآمد دانش‌آموزان با سامانه هوشمند سرویس مدارس

کنترل رفت‌وآمد دانش‌آموزان با سامانه هوشمند سرویس مدارس

یک شرکت فناور موفق شده است با تولید سامانه هوشمند سرویس مدارس، امکان کنترل رفت‌وآمد و مدیریت بهتر حمل‌ونقل را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، امید رفیعی، رییس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند سرویس مدارس گفت: این سامانه، کنترل ترافیک و رهگیری رفت‌وآمد کودکان را فراهم کرده و به صورت هوشمند می‌تواند حمل‌ونقل را کنترل کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس از سوی سازمان حمل‌ونقل، مدیران مدرسه و اولیاء و مربیان و همچنین کنترل ترافیک و توجه به رفت‌وآمد ایمن دانش‌آموز در فاصله خانه و مدرسه از موارد موثر در ناوگان گسترده حمل‌ونقل سرویس دانش‌آموزان مدارس است، اظهار کرد: روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها در این رابطه باشد و همواره مردم و مدیران را با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی با اشاره به توانمندی این سامانه در مدیریت حمل‌ونقل به شیوه مدرن و بر مبنای نیاز شهرهای پرترافیک و کلان‌شهرها گفت: با استفاده از این سامانه می‌توان با مدیریت صحیح در رفت‌وآمد دانش‌آموزان، شرایط ایمن برای دانش‌آموزان را فراهم کرد و ترافیک شهری و معضلات و حوادث ناشی از آن را بهبود بخشید.

این فعال فناور افزود: تمامی رفت‌وآمدها از طریق این سامانه هوشمند در سرویس مدارس انجام می‌گیرد و امکان استفاده از سلیقه‌ها و نگرش‌های شخصی به حداقل ممکن رسیده است.

رفیعی، بررسی جزئی و اعلام گزارش دقیق از مؤلفه‌های حمل‌ونقل را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد و گفت: مسیر رفت و برگشت دانش‌آموز از طریق سامانه قابل نظارت است و هرگونه تخلف راننده در زمینه سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت، سرعت غیرمجاز، تردد از مسیرهای غیرقانونی و سبقت غیرمجاز از طریق سامانه به صورت آنلاین گزارش می‌شود.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان، کنترل و نظارت تاکسیرانی و پلیس راهور بر سرویس‌های مدارس را از دیگر مزایای این سامانه بیان کرد و افزود: با استفاده از دستگاه مسیریاب پیشرفته GPS در سرویس مدارس، ضمن ره‌گیری محل دقیق و محاسبه فاصله منزل تا مدرسه بر اساس کیلومتر مشخص می‌شود.

وی افزود: از طریق این سامانه کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای راننده در نظر گرفته می‌شود و ورود و خروج دانش‌آموز به مدیران مدارس و اولیاء و مربیان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

رفیعی به اطلاع‌رسانی لحظه‌ای توسط این سامانه اشاره و تصریح کرد: در این طرح، دانش‌آموز پس از سوار شدن به سرویس مدرسه از کارت استفاده می‌کند و همزمان پیامکی برای اولیای دانش‌آموز مبنی بر سوار شدن فرزندشان ارسال شده و پس از خروج وی از سرویس، مجددا پیامک دیگری برای والدین مبنی بر خروج و رسیدن دانش‌آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

این فعال فناور خاطرنشان کرد: طراحی و پیاده‌سازی تخصصی بانک‌های اطلاعاتی و سیستم‌های نرم‌افزاری، طراحی و پیاده‌سازی تخصصی سیستم‌های حفظ و نگهداری و ارائه راهکارهای مدیریتی برمبنای هوش تجاری از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha