• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95062817463
  • خبرنگار : 71415

لغو سفر وزیر کشور هند به روسیه و آمریکا درپی حمله کشمیر/مودی: عاملان حمله بدون مجازات نمی‌مانند

به دنبال کشته شدن 17 سرباز ارتش هند در یک حمله شبه نظامیان به مقر این سربازان در کشمیر، وزیر کشور هند که قرار بود امروز (یکشنبه) در سفری از پیش برنامه ریزی شده به روسیه برود سفر خود را به تعویق انداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز در توئیت خود نوشت: این حمله تروریستی مذبوحانه را به شدت محکوم کرده و به ملت اطمینان

می‌دهم که عاملان این حمله بدون مجازات نخواهند ماند.

راجنات سینگ، وزیر کشور هند اعلام کرده سفر امروزش به روسیه را به دلیل حمله اخیر به سربازان هندی در منطقه کشمیر تحت کنترل هند به تاخیر می‌اندازد.

اوایل امروز رسانه‌های هند گزارش دادند شبه نظامیان تروریست به یک پایگاه ارتش این کشور در ناحیه موسوم به "اوری" در کشمیر حمله کرده‌اند. ارتش هند اعلام کرد، ۱۷ سرباز این کشور در حمله‌ شبه نظامیان به مقر آنها در کشمیر تحت کنترل هند، کشته شده‌اند.

بر اساس گزارشها چهار نفر از مهاجمین به این مقر نیز کشته شده‌اند.

این حادثه در نزدیکی خطی که کشمیر تحت کنترل هند را از کشمیر تحت کنترل پاکستان جدا می‌کند موسوم به "لاین اف کنترل"، صورت گرفته است. چنین حمله‌ای با این تعداد کشته دستکم در چند سال اخیر سابقه نداشته است.

راجنات سینگ در پی این حمله در پیامی اعلام کرد: من با در نظر داشتن وضعیت موجود در منطقه جامو و کشمیر و به دنبال حمله تروریستی رخ داده در پایگاه اوری سفرم به روسیه و به تبع آن به آمریکا را به تاخیر می اندازم.

وزیر کشور هند قرار بود بر اساس برنامه قبلی امروز به منظور یک سفر پنج روزه وارد روسیه شود و با ولادیمیر کولوکولتسف، همتای روس خود دیدار داشته باشد. او همچنین سفر خود به آمریکا برای تاریخ 26 سپتامبر را نیز به تاخیر انداخته است.

حمله اخیر همزمان با ادامه خشونتها در سرینگر، بزرگترین شهر کشمیر تحت کنترل هند صورت گرفته است.

در تازه‌ترین دور از این خشونتها روز شنبه گزارش شد که پس از پیدا شدن جسد یک دانش‌آموز با آثار زخم ناشی از اصابت  گلوله، مجددا در بخش‌هایی از سرینگر، دوباره مقررات منع آمد و شد برقرار شده است.

در بیش از دو ماه گذشته و طی تظاهرات خیابانی علیه حکومت هند در ان منطقه، بیش از 80 نفر کشته شده‌اند که اکثر آنها از تظاهرکنندگان بودند.

این خشونت‌ها پس از آن آغاز شد که یک رهبر جوان جدایی‌طلبان کشته شد. برهان وانی، از چهره‌های شناخته شده و جوان جدایی‌طلب کشمیر روز جمعه ۸ ژوئیه، توسط نیروهای هندی کشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha