• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95070100122
  • خبرنگار : 71477

نواز شریف: جهان افزایش تنش‌ها در جنوب آسیا را نادیده می‌گیرد

نواز شریف: جهان افزایش تنش‌ها در جنوب آسیا را نادیده می‌گیرد

نخست‌وزیر پاکستان ضمن متهم کردن هند به گذاشتن شرط‌های غیرقابل قبول برای برگزاری مذاکره با اسلام آباد، تاکید کرد: جهان تهدید افزایش تنش‌ها در جنوب آسیا را با وجود آگاهی نسبت به تمامی خطراتش نادیده می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اسلام‌آباد نمی‌تواند افزایش و بسیج غیرقابل قبول تسلیحاتی هند را نادیده بگیرد و هرگونه اقدامی را که برای حفظ بازدارندگی موثر لازم باشد انجام خواهد داد.

هند، پاکستان را به دست داشتن در حمله مرگبار به یکی از پایگاه‌های ارتش هند در منطقه مورد مناقشه کشمیر که در آن 18 سرباز کشته شده‌اند، متهم کرده و گفت: حق دارد هر زمان و هر کجا که بخواهد به این مساله واکنش نشان دهد.

این در حالی است که پاکستان این اتهام را رد کرده و هند را متهم می‌کند که پیش از انجام تحقیقات مناسب در خصوص این رویداد، اسلام‌آباد را مقصر جلوه می‌دهد.

نواز شریف گفت: پاکستان خواستار صلح با هند است و بارها برگزاری مذاکره با دهلی‌نو را پیشنهاد داده است اما هند پیش شرط‌های غیرقابل قبولی را برای برگزاری چنین مذاکره‌ای تعیین کرده است. این مذاکرات به نفع هر دو کشور است. چنین مذاکراتی برای حل اختلاف‌های ما به ویژه در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر حیاتی است و برای دفع خطر تشدید تنش‌ها مهم محسوب می‌شود.

دهلی‌نو گفته است تنها در خصوص مسائل مربوط به تروریسم با پاکستان مذاکره خواهد کرد در حالیکه اسلام‌آباد خواستار طیف وسیع‌تری از مسائل است که شامل مذاکره بر سر کشمیر نیز می‌شود.

کشمیر از سال 1947 میلادی میان هند و پاکستان تقسیم شده است.

نواز شریف بار دیگر درخواست پاکستان از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی برای انجام تحقیقات در خصوص خشونت‌هایی که ادعا می‌کند توسط نیروهای امنیتی هند در کشمیر صورت گرفته خواستار شد.

وی گفت: جامعه بین‌الملل با مسئولیت خود خطرات افزایش تنش‌ها در جنوب آسیا را نادیده می‌گیرد.

این در حالی است که هند در بیانیه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل، اظهارات شریف را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: آنچه ما امروز مشاهده کردیم صحبت درباره حقوق بشر و حمایت سوری از خودمختاری از سوی کشوری است که خودش را به عنوان مرکز جهانی تروریسم ثابت کرده است. حمله روز یکشنبه بخشی از موج مداوم آموزش تروریست‌ها و مسلح کردن آنها از سوی همسایه ماست و مسئول حملات در هند محسوب می‌شود. ما پاکستان را یک کشور تروریسم می‌دانیم که میلیون‌ها دلار کمک های بین‌المللی را برای آموزش، تامین مالی و حمایت گروه‌های تروریستی هزینه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha