• دوشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95070502591
  • خبرنگار : 71415

کرملین: اظهارات نمایندگان انگلیس و آمریکا به ضرر توافق سوریه و روابط دو جانبه است

کرملین: اظهارات نمایندگان انگلیس و آمریکا به ضرر توافق سوریه و روابط دو جانبه است

کرملین در واکنش به اتهام زنی‌های نمایندگان آمریکاو انگلیس در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره حلب اعلام کرد این اظهارات به ضرر روابط دو جانبه با روسیه و نیز توافق آتش‌بس سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در واکنش به اظهارات تند سامانتا پاور و متیو ریکرافت، نمایندگان آمریکا و انگلیس در شورای امنیت درباره روسیه اعلام کرد این گونه اظهارات "غیر قابل قبول" و به ضرر توافق آتش بس سوریه و نیز روابط دو جانبه با روسیه است.

سخنگوی کرملین در ادامه اعلام کرد ایراد چنین اظهاراتی حل بحران سوریه را با چالش روبه رو می‌کند.

پسکوف در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: از نظر کرملین وضعیت در سوریه شدیداً پیچیده است. نگرانی اصلی ما این است که تروریست‌ها از فرصت یک آتش‌بس برای تجمیع دوباره قوایشان، پرکردن دوباره انبارهای سلاح‌شان و تدارک برای دست زدن به حملات استفاده کنند.

این اظهارات سخنگوی کرملین در حالی مطرح شدند که چند روز پیش آتش‌بس حاصل شده توسط مسکو و واشنگتن برای سوریه سقوط کرد.
وی آمریکا را متهم به کوتاهی در وعده‌اش برای وادار کردن این گروه‌های مسلح به جدا شدن از افراط گرایان کرد.

پسکوف گفت: از آنجا که شاهد تفکیک میانه‌روها از تروریست‌ها در سوریه نبودیم، تروریست‌ها تجاوزها و حملاتشان را ادامه می‌دهند و طبیعتاً جنگ با این تروریست‌ها ادامه می‌کند و نباید متوقف شود.

وی تاکید کرد: مسکو مطلقاً هیچ دورنمایی برای برگزاری یک نشست برای سوریه نمی‌بیند.

سخنگوی کرملین افزود: متاسفانه نظام آتش‌بس تاکنون در سوریه به اندازه کافی موثر نبوده است اما مسکو با این حال امیدش را از دست نمی‌دهد و مهمتر از همه اراده سیاسی خود را برای آنکه تمام تلاشش را به منظور دستیابی به فرایند پایدار حل‌وفصل سیاسی وضعیت سوریه انجام ‌دهد، از دست نداده است هرچند که کار بسیار دشواری خواهد داشت.

وی همچنین اعلام شده که تا این لحظه هیچ تفکیکی بین مخالفان میانه رو سوری با تروریست‌ها در سوریه صورت نگرفته و اوضاع سوریه به شدت پیچیده است اما روسیه امید و اراده خود برای دستیابی به روند سیاسی در سوریه را از دست نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha