• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95070603757
  • خبرنگار : 80001

روستاهای آبادان و خرمشهر "تر و تمیز" شد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد: امروز ۱۸۷۰ واحد روستایی بازسازی شده و نیز تعدادی مدرسه، خانه بهداشت، فضای ورزشی و مسجد در روستاهای توابع شهرهای آبادان و خرمشهر افتتاح می‌شود.

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با کمک منطقه آزاد اروند، بنیاد مسکن حساب صد حضرت امام (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  در روستاهای این دو شهرستان تعداد ۴۰۰۰ فقره کمک بلاعوض ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به خانواده‌های روستایی که با مشکلات اقتصادی مواجه و از دریافت تسهیلات نوسازی ناتوان بودند تعلق می‌گیرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: برای ۲۷۰۰ واحد نیمه کاره هم که به دلایلی موفق به تکمیل واحدهای خود نشدند از محل سه دستگاه مذکور به هر واحد ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض داد می‌شود تا بتوانند واحدهای خود را تکمیل کنند. هم‌چنین این آمادگی را داریم که اگر متقاضیان دیگری مراجعه کنند آنها را نیز پوشش می‌دهیم و محدویتی در این خصوص نداریم.

مهدیان با بیان این‌که از واحدهایی که اواخر سال گذشته شروع شد ظرف چند ماه گذشته ۱۸۷۰ واحد تکمیل شدند گفت: ۹۶۰ واحد در آبادان و ۹۱۰ واحد در خرمشهر آماده و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: هم‌چنین فضاهای عمومی این روستاها از قبیل مدارس، خانه بهداشت، فضای ورزشی و مساجد تکمیل شده است. از سوی دیگر طرح هادی را برای تمام روستاهای این دو شهرستان اجرا می‌کنیم. دفع آبهای سطی، اجرای جوی و جدول، آسفالت معابر و پیاده‌روسازی در روستاها در حال انجام است.

به گفته مهدیان با توجه به این‌که اکثر اماکن روستایی در مقابل حوادثی مثل زلزله آسیب‌پذیر بودند و تلفات زیادی در این خصوص داشتیم، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث مسکن روستایی در سطح کشور با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در حال مقاوم‌سازی اماکن مسکونی روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: از برنامه چهارم توسعه پیش‌بنی شد که سالیانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی شود که این هدف از سال ۱۳۸۴ آغاز و تا کنون به طور کامل محقق شده است. امسال هم تسهیلات سال ۹۵ تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود که ۱۲۰ هزار فقره تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی و ۸۰ هزار فقره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی داده می‌شود. این تعداد به بانک‌های عامل  معرفی شده و ظرف روزهای آینده پرداخت آنها در استان‌ها آغاز می‌شود. و

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان این‌که حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن روستایی را در برنامه چهارم و پنجم توسعه نوسازی کردیم افزود: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد عقد قرارداد شده که یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد در قالب بهسازی مسکن روستای و ۳۵۰ هزار وحد در این چارچوب بازسازی شده است. یعنی یک میلیون ۹۰۰ هزار واحد نوسازی شده که دارای  مشخصات فنی هستند و در مقابل حوادث از ایمنی لازم برخوردارند.

مهدیان تاکید کرد: تعدادی از خانواده‌ها در روستاها هستند که با توجه به مشکلات اقتصادی آورده کافی ندارند. تسهیلاتی که ما پرداخت می‌کنیم بخشی از هزینه ساخت را پوشش می دهد که حدود ۶۰ تا ۷۰ است و مابقی را خود ساکنان تامین می‌کنند. با این وجود برخی خانوادها که مستضعف هستند یا از تسهیلات استفاده نکرده‌اند یا اقدام به ساخت کرده و واحدهایشان نیمه کاره مانده است. به همین لحاظ  طی یکی دو سال اخیر با کمک حساب صد امام (ره) به این گروه از خانواده‌ها که در تامین آورده خود دچار مشکل هستند برای تکمیل واحدها کمک می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha