• پنجشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95072212745

فریاد صلح‌خواهی هزاران کلمبیایی

فریاد صلح‌خواهی هزاران کلمبیایی

هزاران تن از مردم کلمبیا با درخواست برای تدوام توافق صلح میان دولت و شورشیان چپ گرای این کشور به خیابان‌های سراسر شهرهای کلمبیا آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دومین بار است که طی یک هفته مردم کلمبیا در حمایت از توافق ماه گذشته میان شورشیان فارک و دولت به خیابان‌ها می‌آیند؛ توافقی که اکنون پس از برگزاری رفراندوم و نتایج نه چندان مطلوب مورد تهدید قرار گرفته است.

در بوگاتا، پایتخت کلمبیا قربانیان این درگیری‌های چند 10 ساله با در دست داشتن تصاویری از کشته شدگان خود به خیابان‌ها آمدند و خواهان پایبندی دولت و شورشیان فارک به این توافق شده‌اند.

درگیری‌های کلمبیا که بیش از نیم قرن ادامه دارد یکی از بزرگترین جنایات حل‌نشده تاریخی است که طی آن بیش از 220 هزار تن کشته و 8 میلیون تن آواره شدند.

خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا و برنده جایزه صلح نوبل امسال در حال حاضر در تلاش است تا با مذاکره با اپوزیسیون این کشور و شورشیان فارک بتواند اجرای این توافق را تضمین کند.

با این حال سرنوشت این توافق که با مخالفت شدید رقبای سیاسی سانتوس روبه رو شده همچنان نامشخص است.

براساس این توافق که 26 سپتامبر به امضا رسید، اعضای گروه شبه نظامی فارک که به جنایت جنگی خود اعتراف کنند، به جای حبس در زندان و یا روبه رو شدن با مجازات اعدام مجبور به انجام کارهای اجتماعی و بازسازی مناطقی خواهند شد که بر اثر درگیری‌های این کشور ویران شدند.

این مساله یکی از بزرگترین مشکلات اپوزیسیون کلمبیا است که از سوی رئیس جمهور سابق این کشور رهبری می‌شود.

با این حال رهبر شورشیان فارک، روز گذشته (چهارشنبه) بار دیگر بر تمایل این گروه بر اجرای این توافق و از سرگیری مجدد مذاکرات تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha