• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072716226
  • خبرنگار : 71457

در آغاز نشست سازمان همکاری اسلامی در ازبکستان؛

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:‌ امیدواریم عملیات موصل الگویی برای وحدت عراق باشد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی:‌ امیدواریم عملیات موصل الگویی برای وحدت عراق باشد

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز نشستی را در ازبکستان با محوریت سوریه، عراق و فلسطین برگزار کردند. دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در آغاز این نشست تاکید کرد که وضعیت در سوریه از جمله مسائل محوری برای این سازمان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در سخنرانی خود در آغاز چهل و سومین جلسه شورای وزرای خارجه کشورهای عضو در این سازمان در تاشکند، پایتخت ازبکستان اعلام کرد که "کشورهای منطقه به صورت کامل به حاکمیت سوریه و استقلال این کشور و وحدت سیاسی و تمامیت ارضی آن پایبند هستند."

وی بر حمایت این سازمان برای حل بحران سوریه بر اساس مصوبات ژنو تاکید کرد و گفت که موضع سازمان همکاری اسلامی در قبال رخدادها مشخص است و این سازمان "نظام و حامیانش را مسئول کشتارها در سوریه می‌داند."

از سوی دیگر، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اظهار امیدواری کرد که روند آزادسازی موصل از سیطره داعش الگوی خوبی برای وحدت عراق باشد.

ایاد مدنی تاکید کرد که عملیات در موصل باعث مهاجرت تعداد بیشتری از عراقی‌ها نشود.

مدنی گفت که در این کنفرانس مهم‌ترین مسائل مربوط به جهان اسلام و در راس آن مساله فلسطین و اشغالگری اسرائیل و ظلم ادامه دار علیه برادران فلسطینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بر لزوم تعیین میانجیگری عادلانه‌تر و بی طرف‌تر برای حل مساله فلسطین تاکید کرد و به ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی‌های اسرائیل و بی‌توجهی تل‌آویو به قوانین بین المللی اشاره کرد.

مدنی عنوان داشت که جهان اسلام با واقعیت تبدیل شدن نوار غزه به زندان بزرگ مواجه است.

وی تاکید کرد که تروریسم نه فقط صلح و امنیت را در منطقه تهدید می‌کنند، بلکه به صورت گسترده‌ای به هویت اسلامی لطمه وارد می‌کنند.

ایاد مدنی عنوان داشت که این سازمان به تلاش‌هایش برای رویارویی با این دو مقوله ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha