• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072816698
  • خبرنگار : 71496

استقبال انصارالله از آتش‌بس موقت در یمن/ سازمان ملل: آتش‌بس از بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود

استقبال انصارالله از آتش‌بس موقت در یمن/ سازمان ملل: آتش‌بس از بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود

گروه انصارالله یمن از طرح آتش‌بس ۷۲ ساعته با هدف امدادرسانی به مناطق محاصره شده در یمن استقبال کرد. همزمان فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد آتش‌بس توافق شده از بامداد پنجشنبه به وقت محلی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ازم نیوز، شورای عالی سیاسی یمن متشکل از گروه انصارالله و حزب کنگره سراسری یمن در اولین بیانیه خود درباره آتش بس ضمن استقبال از این طرح، خواستار توقف حملات نظامی و لغو محدودیت‌ها در رفت‌وآمدها و نقل و انتقال‌های هوایی، زمینی و دریایی شدند.

شورای عالی سیاسی یمن در این بیانیه ضمن اعلام رویکرد مثبت خود با طرح آتش بس ۷۲ ساعته تاکید کرد: یمن به آتش‌بسی فوری، دائمی، همه‌جانبه و بدون پیش شرط که شامل لغو محاصره مردم یمن نیز باشد نیاز دارد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: آتش‌بسی که اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرده همه طرف‌ها را به توقف فعالیت‌های نظامی و کمک به تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه ملزم می‌کند.

کری افزود: ما نیز دوباره درخواست فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن مبنی بر کمک به استقبال آزادانه و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه را تکرار می‌کنیم.

احتمالا در طول این ۷۲ ساعت، نهادهای امدادرسان تلاش خواهند کرد کمک‌های خود را به دست خانواده‌های تحت محاصره در روستاها و برخی شهرهای یمن برسانند. این خانواده‌ها به دلیل محاصره هوایی، دریایی و زمینی که ائتلاف عربی به رهبری عربستان به کشورشان تحمیل کرده به شدت از کمبود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی حیاتی رنج می‌برند.

ولد شیخ احمد پس از آنکه از پایبندی همه طرف‌های یمنی به شروط آتش‌بس مورخ ۱۰ آوریل ۲۰۱۶ اطمینان یافت در بیانیه‌ای از طرح بین‌المللی برای از سرگیری آتش‌بس در یمن خبر داد.

طبق این بیانیه با موافقت دولت مستعفی یمن و گروه انصارالله با آتش‌بس غیر مشروط، این طرح از ساعت ۲۳:۵۹ امشب چهارشنبه (بامداد پنجشنبه)به وقت محلی یمن آغاز خواهد شد و این آتش‌بس قابل تمدید است.

ولد الشیخ از اجرای دوباره آتش‌بس استقبال کرد و گفت: این آتش‌بس می‌تواند مانع از کشتار بیشتر مردم یمن شده و امکان امدادرسانی به کسانی که به شدت در محدودیت و سختی به سر می‌برند را فراهم می‌کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از همه طرف‌های یمنی، طرف‌های منطقه‌ای و جامعه جهانی خواست به این آتش‌بس احترام گذاشته و با رعایت کامل آن در راستای پایان دادن نهایی به درگیری‌ها در یمن تلاش کنند.

همچنین ولد شیخ از سرگیری فوری فعالیت کمیته صلح و هماهنگی و انتقال اعضای آن به ظهران جنوبی (در عربستان) را طبق آنچه در نشست‌های کویت مورد توافق قرار گرفته بود، خواستار شد.

عبدالملک المخلافی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز از طرح آتش بس در یمن استقبال کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha