• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072816910
  • خبرنگار : 71402

فرمانده نیروهای پیشمرگ: پس گرفتن کامل موصل دو ماه زمان می‌برد

فرمانده نیروهای پیشمرگ: پس گرفتن کامل موصل دو ماه زمان می‌برد

به گفته یکی از فرماندهان نظامی نیروهای پیشمرگ کرد، نبرد برای باز پس گرفتن موصل از دست داعش دو ماه به طول خواهد انجامید.

به گزارش ایسنا، ژنرال سیروان بارزانی، از فرماندهان نیروهای کرد در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت، ورود به شهر موصل برای نیروها دو ماه زمان می‌برد. رهبران عراق گفته‌اند که تنها نیروهای دولت عراق و افسران پلیس ملی اجازه ورود دارند و نگرانی‌هایی درباره بروز درگیری فرقه‌ای وجود دارد.

ائتلاف 94 هزار عضوی نیروهای امنیتی عراق، متحدان پیشمرگ کرد و هزارن تن از نیروهای داوطلب از اقلیت‌های مختلف در عملیات آزادسازی موصل آن هم پس از دو سال سلطه داعش بر دومین شهر بزرگ عراق مشارکت دارند.

به گفته این ژنرال، پیشروی تا موصل دو هفته و آزادسازی کامل آن دو ماه طول می‌کشد. به گفته او، شرایط آب و هوایی نامناسب می‌تواند این نبرد را طولانی‌تر کند.

در همین حال باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا گفت: اطمینان دارم که ما می‌توانیم موفق شویم؛ گرچه نبرد سخت و مبارزه دشواری پیش روی داریم. این عراقی‌ها هستند که این مبارزه را انجام می‌دهند. آنها شجاعانه و اثرگذار عمل می‌کنند و تلفات قابل توجهی گرفتند. در این روند پستی و بلندی‌هایی خواهد بود اما انتظارم این است که این عملیات نهایتا موفقیت‌آمیز خواهد بود.

ژنرال سیروان بارزانی در ادامه مصاحبه‌اش گفت: دو هفته طول می‌کشد که نیروهای پیشرو فقط به موصل برسند اما آب و هوا یکی از عوامل موثر است که می‌تواند این روند را طولانی‌تر کند. نیروهای پیشمرگ با دولت مرکزی عراق توافق کردند که وارد این شهر نشوند. این کار به ارتش، پلیس فدرال و نیروهای قبایل سنی واگذار می‌شود.

این ممنوعیت برای نیروهای مردمی شیعه موسوم به حشد الشعبی هم وجود دارد. معاون فرمانده این گروه گفت که نیروهایش در غرب موصل برای آزادی شهر تلعفر خواهند جنگید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha