• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080402700
  • خبرنگار : 71415

مسکو: قطعنامه پیشنهادی نیوزیلند برای حلب مطابق رویکردهای ما نیست

مسکو: قطعنامه پیشنهادی نیوزیلند برای حلب مطابق رویکردهای ما نیست

مسکو اعلام کرد، پیش نویس قطعنامه ارائه شده از جانب نیوزیلند درباره حلب سوریه با رویکردهای روسیه همخوانی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیوزیلند اخیرا بعد از آن که قطعنامه های پیشنهادی فرانسه و روسیه درباره وضعیت حلب سوریه در اوایل ماه اکتبر به شکست انجامیدند پیش نویس یک قطعنامه جدید را درباره حلب ارائه کرد.

جرارد فان بوهمن، سفیر نیوزیلند در سازمان ملل بعد از یک سری رایزنی های غیر رسمی در شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت که اعضای شورای امنیت همچنین نیاز دارند که درباره پاراگراف اصلی این پیش نویس به بحث و مذاکره بپردازند.

فان بوهمن همچنین خاطر نشان کرد، تا کنون پیشرفتی درباره پاراگراف اصلی این پیش نویس حاصل نشده است و نیوزیلند تلاش می کند تا بتواند اعضای شورای امنیت را درباره این مساله به هم نزدیکتر کند.

وی گفت: ما به برخی مسائل فنی تر رسیدگی کرده‌ایم اما ما همچنان نیاز داریم که گفت‌وگوی درستی درباره این که پاراگراف اصلی پیش نویس بتواند طرفها را به هم نزدیکتر کند انجام دهیم.

در همین حال هیات نیوزیلند در سازمان ملل به خبرگزاری ریانووستی گفت پیش نویس این قطعنامه خواهان پایان دادن به حملاتی که ممکن است موجب تلفات غیرنظامیان شوند و به زیرساختها آسیب بزنند در سوریه به ویژه در شهر حلب شده است.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل نیز به نوبه خود عنوان کرد: هنوز شانس پیشرفت قطعنامه پیشنهادی نیوزیلند درباره حلب سوریه در شورای امنیت سازمان ملل مشخص نیست.

وی اظهار کرد: تا کنون دورنماهای مربوط به این قطعنامه مشخص نشده است. نه تنها دورنمای مربوط به تصویب بلکه دورنمای مربوط به کار بیشتر بر روی آن مشخص نیست.

چورکین همچنین گفت: رایزنی ها حاکی از فقدان همگرایی در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل بوده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۰۴ ۱۳:۳۰

روسیه جهان را رو به نابودی میبرد