• شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080805099
  • خبرنگار : 71496

عذرخواهی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از مصر/ " شوخی کردم"

عذرخواهی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از مصر/ " شوخی کردم"

در پی شکایت رسمی مصر از دبیر کل سازمان همکاری اسلامی به خاطر اظهارات اخیرش درباره سیسی، ایاد مدنی گفت که سخنانش در کنفرانس تونس تنها "مزاح" بوه و قصد اهانت به رهبری مصر را نداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الاهرام، ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: من برای عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به عنوان یک "رهبر عرب و کاردان" که هدایت یک کشور اصیل را بر عهده دارد احترام بسیاری قائل هستم. سخنانی که در کنفرانس وزاری آموزشی در تونس به زبان آوردم همه از سر شوخی و مزاح بود و هرگز قصد اهانت به سیسی را نداشتم.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تقدیر از گفت‌وگوی هدفمند و شفاف سیسی با جوانان مصری گفت: این گفت‌وگو روشی منحصربه‌فرد در دیدار یک رهبر با جوانان و گفت‌وگو درباره مسائل کشور بود و رویکرد سیسی در مورد اینکه جوانان رهبران آینده هستند، با طرح‌هایی که مسائل جوانان را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند، موافق است.

این اظهارات مدنی در پی آن ایراد شد که سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد مصر سبک صحبت تاسف بار دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درباره سیسی را بررسی و نماینده قاهره در این سازمان را مکلف به ارائه شکایت رسمی کرده ایت.

وی گفت: مصر خواهان عذرخواهی دبیر کل سازمان همکاری اسلامی از موضعش است و اقدامات لازم درباره این مساله را پیگیری می‌کند.

بشیر حسن، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش مصر نیز در بیانیه رسمی گفت: وزیر آموزش و پرورش که در کنفرانس تونس حضور داشت از مصر دفاع کرد. فکر می‌کنم این اشتباه از سر محبت مدنی نسبت به سیسی و سبسی، روسای دو کشور مصر و تونس و نقش فعال و سازنده آنها در تقویت همکاری‌های کشورهای عربی و اسلامی بوده است اما در اینگونه کنفرانس‌ها باید در انتخاب کلمات و شیوه ادای آنها دقت بسیاری شود تا سوء تفاهمی شکل نگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha