• شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080805566

معاون اسد: سوریه برای مذاکره با مخالفان آماده است/از طرح مارشال استقبال می‌کنیم

معاون اسد: سوریه برای مذاکره با مخالفان آماده است/از طرح مارشال استقبال می‌کنیم

معاون رئیس جمهور سوریه می‌گوید دولت این کشور ضمن استقبال از "طرح مارشال" روسیه برای خاورمیانه، برای از سر گیری مذاکرات با مخالفان آماده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بثینه شعبان، معاون بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این باره گفت: سوریه در جهت آشتی ملی حرکت می‌کند.

شعبان توضیح داد: ما آماده‌ایم تا مذاکرات را در صورت آمادگی مخالفان از سر بگیریم. علاوه بر این ما در جهت آشتی ملی به عنوان یک امر بسیار مهم حرکت می‌کنیم.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 همچنین خاطرنشان کرد که دولت سوریه در ایجاد آتش بس به دستاوردهای بسیار مهمی دست یافته است.

شعبان افزود: بسیاری از مردم سلاح‌های خود را کنار گذاشته‌اند و به ارتش سوریه پیوسته‌اند.

پیش از این و در روز پنجشنبه اسد حکم عفو بی شبه‌نظامیان این کشور را تمدید کرد.

شعبان در بخش دیگری از اظهاراتش به ابتکار عمل روسیه تحت عنوان طرحی شبیه طرح مارشال برای سوریه اشاره و عنوان کرد: سوریه از این طرح برای بازیابی وضعیت کشوری، اقتصادی و اجتماعی در خاورمیانه استقبال می‌کند.

وی در این باره گفت: چنین طرح ملی تنها راه حفظ کشور ماست. این اقدام کمکی بزرگ به توسعه سوریه و خاورمیانه و تضمین صلح و امنیت در سراسر جهان خواهد بود.

طرح مارشال سوریه را ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه مطرح کرد. طرح مارشال در سال 1948 عملی شد و یک طرح آمریکایی به منظور بازیابی اقتصادی کشورهای اروپایی بود که طی جنگ جهانی دوم نابود شده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha