• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080905985
  • خبرنگار : 71415

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه؛

ساکنان حلب برای فرار از دست تروریست‌ها باید رشوه بدهند

ساکنان حلب برای فرار از دست تروریست‌ها باید رشوه بدهند

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه تروریست‌ها در شهر حلب سوریه اقدام به تشدید حملات بی‌وقفه خود علیه مناطق مسکونی و کریدورهای انسانی تعیین شده، کرده و در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۱۲ نفر آن هم با پرداخت رشوه‌های هنگفت به تروریست‌ها توانسته‌اند از این شهر فرار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، براساس اعلام وزارت دفاع روسیه قیمتی که تروریست‌ها برای آزادی شهروندان در شهر حلب سوریه تعیین کرده‌اند، به ۳۰۰ دلار رسیده که یک رقم نجومی برای ساکنان شهر حلب است که سال‌ها زیر یوغ تروریست‌ها بوده‌اند.

وزارت دفاع روسیه درباره تحولات مربوط به آتش‌بس انسان‌دوستانه این کشور که از ۲۰ اکتبر برای آزادی غیرنظامیان از دست تروریست‌ها در شهر حلب تعیین شد و برای این منظور شش مسیر ویژه فرار در نظر گرفته شده‌، عنوان کرد: طی شنبه شب تنها ۱۲ سوری توانستند از شرق حلب فرار کنند.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که تروریست‌ها در شهر حلب به گلوله باران شدید مناطق مسکونی و کریدورهای انسانی ادامه می‌دهند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) گفت: شب گذشته ۱۲ سوری توانستند از طریق یکی از کریدورهای تعیین شده برای فرار از حلب در محله المشارقه خودشان را به مناطق ایمن برسانند.

وی تصریح کرد: بنا به اعلام این مردم آواره چنین فراری بعد از آن ممکن شده که رشوه‌ای به میزان ۱۵۰ هزار لیره سوریه به ازای هر شخص به یکی از فرماندهان میدانی تروریست‌ها پرداخت شد و در این راستا سه خانواده برای آنکه مجموعا ۱.۸ میلیون لیره به تروریست‌ها رشوه بدهند، مجبور به فروختن همه دارایی‌هایشان شدند.

این در حالی است که آتش‌بس انسانی تعیین شده از سوی روسیه تنها مسیر حیاتی برای غیرنظامیان در شرق حلب است و نیروهای هوایی روسیه و سوریه به اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز حلب ادامه می‌دهند.

کوناشنکوف خاطرنشان کرد: جنگنده‌های روسیه و سوریه ۱۳ روز است که هیچ گونه پروازی بر فراز شهر حلب صورت ندادند در حالی که در مقام مقایسه ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا اقدام به ۹ حمله هوایی طی ۲۴ ساعت گذشته در محله‌های مسکونی موصل که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر دارد، کرده است.

همزمان سرهنگ جان دوریان سخنگوی عملیات موسوم به عزم راسخ تحت رهبری آمریکا به منظور مقابله با داعش گفت: از زمان آغاز عملیات بازپس‌گیری شهر موصل ائتلاف اقدام به انجام ۲۵۰۰ حمله با موشک و بمب  به منظور پشتیبانی هوایی نزدیک و همچنین شلیک گلوله‌های توپخانه و موشک‌های هیمارس علیه اهداف دشمن از زمان آغاز این عملیات در ۱۷ اکتبر کرده است.

کوناشنکوف این حملات آمریکا را حملاتی کورکورانه خواند و این مساله را که ائتلاف تحت رهبری آمریکا قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی را رعایت می‌کنند، زیر سوال برد.

وی گفت که از هر ۹ حمله هوایی انجام شده از سوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا که در روز شنبه صورت گرفت دو حمله با استفاده از بمب افکن‌های استراتژیک بی – ۵۲ صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha