• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95080906173
  • خبرنگار : 71049

انتقاد ابتکار به سکوت سازمان ملل در مورد جنگ‌های خاورمیانه

انتقاد ابتکار به سکوت سازمان ملل در مورد جنگ‌های خاورمیانه

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه تاکنون مشکل تحریم‌ها در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر حل نشده است این درحالیست که این مسئله هیچ ارتباطی به مناسبت سیاسی و اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در هفتاد و یکمین مراسم گرامیداشت تاسیس سازمان ملل متحد در تهران، برجام را یکی از مهم‌ترین توافق های سال گذشته در سطح بین‌الملل دانست و گفت این توافق نشان داد که سخت‌ترین مناقشات و تنش‌ها از مسیر گفت‌وگو قابل حل است و الگویی برای حل مسایل بین‌المللی است.

انتقاد ابتکار از سکوت سازمان ملل در مورد جنگ‌های خاورمیانه
وی در ادامه تصریح کرد: سازمان ملل البته در کنار کارآیی‌های مهم و مثبتش کوتاهی زیادی در زمینه صلح و امنیت دارد، خصوصا در منطقه ما در کشورهای سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان مشکلات زیادی داریم یا مسایلی که در یمن می‌گذرد و متاسفانه با سکوت بخش‌های جهانی و سازمان ملل رو به رو هستیم.

امنیت لازمه دستیابی به توسعه پایدار
ابتکار گفت: برای دستیابی به برنامه توسعه پایدار ابتدا نیازمند امنیت و مقابله با خشونت کور در نقاط مختلف هستیم.
معاون رییس جمهور با اشاره به پیشنهاد حسن روحانی برای داشتن "جهانی عاری از خشونت" در ابتدای دولت تدبیر و امید اظهار کرد: قبل از ظهور داعش آقای روحانی این پیشنهاد را مطرح کردند. همان طور که آقای خاتمی قبل از وقایع ۱۱ سپتامبر پیشنهاد گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرده بودند و این یعنی در بزنگاه‌ها، از سوی ایران پیام‌ها و هشدارهای به‌موقع برای بهبود امنیت و صلح مطرح شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: کمیته ملی توسعه پایدار سالهاست که در سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و ما در این زمینه پیشگام هستیم تا اهداف توسعه پایدار را با همکاری همه سازمان‌ها و نهادها پیش ببریم. دولت یازدهم نیز از سوی آقای روحانی به عنوان دولت محیط زیستی معرفی شده و تلاش داریم تا شاخص‌های توسعه پایدار و محیط زیست توسعه یافته را ارتقا دهیم.
ابتکار افزود: هنوز فاصله زیادی در این زمینه داریم اما حرکت ما قابل توجه است و انتظار داریم همراهی سازمان ملل را در عرصه توسعه محیط زیست پایدار شاهد باشیم.
رییس سازمان حفاظت و محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه تاکنون مشکل تحریم‌ها در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر حل نشده است این درحالیست که این مسئله هیچ ارتباطی به مناسبت سیاسی و اقتصادی ندارد.

معاون رییس‌جمهور در پایان گفت: در سال گذشته دو توافق مهم جهانی در رابطه با کاهش گازهای گلخانه‌ای داشتیم و این تلاش‌ها قابل توجه است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha