• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081107565
  • خبرنگار : 71516

روسیه حمله شیمیایی شورشیان سوری به غرب حلب را محکوم کرد

روسیه حمله شیمیایی شورشیان سوری به غرب حلب را محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه حمله شیمیایی اخیر شورشیان مسلح به محله‌های غرب حلب را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه حمله گروه‌های مسلح با مواد سمی به محله "الحمدانیه" و "ضاحیه الاسد" در غرب حلب را محکوم و تأکید کرد این نخستین باری نیست که این گروه‌ها از مواد سمی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند.

زاخارووا از کشورهای دارای نفوذ بر گروه‌های مسلح خواست به تعهداتشان درباره جدا کردن "مخالفان میانه‌روی" سوری از تروریست‌ها عمل کنند.

منابع سوری روز یکشنبه اعلام کردند که گروه‌های مسلح مناطقی در حلب را با گاز سمی هدف قرار داده‌اند که به زخمی شدن ده‌ها تن منجر شد.

در همین راستا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله گروه‌های مسلح با مواد سمی به محله‌های غرب حلب دو نظامی سوری کشته و ۳۷ غیرنظامی نیز زخمی شدند.

اخیرا گروه‌های مسلح با هدف شکستن محاصره شرق حلب، حملات شدیدی را به مقرهای ارتش سوریه در غرب این شهر انجام دادند.

از سوی دیگر فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلح  به تشدید حملات خود علیه شهر حلب از چند محور ادامه می‌دهند و از دوره آتش‌بس برای انجام عملیات گسترده و هدف قرار دادن مدارش و غیرنظامیان در محله‌های امن حلب استفاده می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: تشدید حملات تروریست‌هایی به جایی رسیده که آن‌ها روز یکشنبه با گازهای سمی محله الحمدانیه در حلب را مورد حمله قرار دادند که به زخمی شدن ۴۸ تن از نظامیان و غیرنظامیان منجر شد.

ارتش سوریه در ادامه این بیانیه آورده است: در نتیجه حملات تروریست‌ها طی سه روز گذشته ۸۴ تن شهید و ۲۸۰ تن نیز زخمی شده‌اند. چنین جنایاتی هرگز ما را از ادامه انجام وظیفه خود درباره محافظت از جان غیرنظامیان باز نمی‌دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha