• شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95081510519
  • خبرنگار : 71564

وزیر کشور تاکید کرد

لزوم تشدید مقررات پلیس برای برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف

لزوم تشدید مقررات پلیس برای برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف

وزیر کشور بر تشدید مقررات توسط پلیس راهور برای برخورد با موتورسیکلت سوارانی که دچار تخلف آشکار هستند تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر رحمانی فضلی در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک، اقدامات پلیس راهور برای مقابله با متخلفین و رفتارسازی موتور سیلکت سواران را از موضوعات مهم و محوری در بحث ترافیک برشمرد.

رحمانی فضلی بر تشدید مقررات توسط پلیس راهور برای برخورد با موتورسیکلت سوارانی که دچار تخلف آشکار هستند تاکید کرد و گفت: دستورالعمل جامع در ساماندهی و انضباط‌بخشی موتورسواران ابلاغ شده است و ان‌شاء ا ... به سمت ارتقاء فرهنگ ترافیک و شرایط بهتر حرکت خواهیم کرد.

وزیر کشور همچنین شهرداری‌ها را موظف کرد تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای نصب دوربین‌های کنترل ترافیک اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: لازم است تمهیداتی صورت گیرد تا گواهینامه معاینه فنی را در روند ارائه بیمه شخص ثالث مورد نظر قرار دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه انجام تبلیغات رسانه‌ای مناسب از سوی صدا و سیما برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها از موضوعات مورد تاکید است، گفت: آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های ایجابی و سلبی از ضروریات لازم برای تشویق مردم به رعایت قانون است.  

در ادامه مهندس خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور نیز در حاشیه یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور و در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه موضوعات مرتبط برای شماره‌گذاری و تولید موتورسیکلت‌ها بررسی و تصمیمات لازم بر اساس مصوبات پیشین اتخاذ شد.

وی افزود: پیشنهادات پلیس راهور مورد بحث و تاکید قرار گرفت و بر این اساس، تمام مراکز معاینه فنی در کشور در شرایط یکپارچه قرار گرفته و به صورت یکپارچه و بدون دخالت موثر نیروی انسانی کارها را انجام می‌دهند و توسط سامانه وزارت کشور به سامانه راهور مربوط می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛  خندان‌دل با بیان اینکه مراحل تکمیل سامانه در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: ملاک داشتن معاینه فنی فقط داشتن برچسب نیست، بلکه باید اطلاعات بر روی سیستم‌های پلیس قرار گیرد و علاوه بر این، سامانه این امکان را فراهم کرده که معاینه فنی در سطوح مختلف انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha