• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081611141
  • خبرنگار : 71457

کشته شدن ۷۰ تن از اویغورها و قفقازی‌ها در یک هفته در حلب/آغاز حمله جدید ارتش سوریه به غرب حلب

کشته شدن ۷۰ تن از اویغورها و قفقازی‌ها در یک هفته در حلب/آغاز حمله جدید ارتش سوریه به غرب حلب

یک منبع مخالف در سوریه اعلام کرد که دست کم ۷۰ فرد مسلح خارجی از تندروهای اویغور و قفقازی در طول یک هفته درگیری‌ها در جبهه غرب حلب کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فعالان اعلام کردند، دست کم ۷۰ فرد مسلح با تابعیت‌های غیرسوری که از اویغورها و قفقازی‌ها بودند در غرب حلب طی یک هفته کشته شدند. همچنین ۸۶ مسلح سوری طی ۹ روز از آغاز عملیات گروه‌های مسلح که نام "حماسه بزرگ حلب" را بر آن گذاشته‌اند، کشته شده‌اند.

جبهه تروریستی النصره به همراه گروه‌های تندرو و تعدادی از گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه در صبح ۲۸ ماه اکتبر گذشته عملیات "حماسه بزرگ حلب" را برای شکستن محاصره محله‌های شرقی حلب آغاز کردند.

ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بیش از ۱۰ هزار فرد مسلح وابسته به گروه‌های تندرو را در این مناطق محاصره کرده‌اند.

در مقابل، یک منبع در اطلاع رسانی جنگی مرکزی اعلام کرد، تعداد واقعی کشته شدگان از افراد مسلح بیشتر از آن چیزی است که در صفحه‌های گروه‌های مسلح و طرف‌های حامی آنها اعلام شده است.

جنگجویان ترکستان (اویغورها) در منطقه سینکیانگ در شمال غربی چین، خواستار جدایی از چین هستند.

از سوی دیگر، تشی شیاوین، فرستاده چین به سوریه در کنفرانسی خبری گفت، حملات تحت امر روسیه در حلب که به مواضع تروریست‌ها صورت می‌گیرد، قانونی است و جنگ در سوریه علیه تروریسم صورت می‌گیرد.

وی گفت، کشورش برای گسترش مشارکت خود در تلاش‌های سیاسی جهت توقف تمامی درگیری‌ها در سوریه تلاش می‌کند و چین می‌تواند نقش مهمی را در مذاکرات جاری میان طرف‌های ذی ربط در حل بحران سوریه ایفا کند.

وی تاکید کرد که تنها ملت سوریه در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم می‌گیرند و راه‌حل‌ها و ابزارهای نظامی نمی‌تواند بحران را حل کند.

همچنین نیروهای دولتی سوریه و هم‌پیمانانش یک ضد حمله شدید در چند محور در غرب حلب را آغاز کردند.

یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری آلمان گفت: جبهه پروژه احداث ۱۰۷۰ واحد آپارتمانی در غرب حلب شاهد درگیری‌های شدید از زمان ورود نیروهای سوری به حلب از صبح امروز (یکشنبه) بود. درگیری‌ها اکنون در محور جبهه بستان الباشا و جبهه منیان است.

این منبع نظامی سوریه بستن مسیر حلب به دمشق از منطقه خناصر در جنوب حلب را تکذیب کرد و افزود:‌ ظرف ساعات آتی شاهد پیشروی‌های چشمگیر در جبهه‌های حلب خواهید بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha