• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95082517751
  • منبع : نمایندگی قزوین

راکبان موتورسیکلت؛ 21 درصد از كشته‌شدگان تصادفات درون‌شهری قزوین ‌

راکبان موتورسیکلت؛ 21 درصد از كشته‌شدگان تصادفات درون‌شهری قزوین ‌

ایسنا/قزوین ‌سرپرست پليس راهور قزوین با اشاره به اینکه رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي بخشي از حقوق شهروندي است،21 درصد از مجموع كشته‌شدگان ناشي از تصادفات درون‌شهری استان راكب يا ترك‌نشين موتورسيكلت است.

‌به گزارش ایسنا‌، سرهنگ مهدي محمدي در كارگاه آموزشي موتورسواران قانونمند که با حضور تعدادي از موتورسواران در ساختمان پليس راهور استان قزوين برگزار شد، اظهار کرد: به‌طور روزمره همه ما در خیابان‌ها و جاده‌ها شاهد صحنه‌هایی هستيم که درنتیجه عدم رعايت قوانين و مهارت لازم توسط موتورسواران منجر به تلفات جاني و يا نقص عضو جبران‌ناپذیری شده است.


وي به رعايت قوانين مقررات توسط موتورسیکلت‌سواران تأکید و افزود: رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي بخشي از حقوق شهروندي است كه در پيشگيري از تصادفات و حوادث رانندگي اثرگذار است.

سرپرست پليس راهور استان اضافه کرد: احترام به حقوق شهروندي يكي از مهم‌ترین اصول موتورسواران قانونمند است و عدم رعايت قوانين و مقررات صدمات جبران‌ناپذیری را در بردارد كه عواقب آن دامن‌گیر همه افراد جامعه هست.

سرهنگ محمدي به آمار بالاي کشته‌شدگان حوادث در سال‌های گذشته اشاره کرد و يادآور شد: بررسي‌هاي آماري و تجزیه‌وتحلیل آمار تصادفات شش‌ماهه ابتداي سال جاري حاكي از اين واقعيت است كه متأسفانه 21 درصد از مجموع كشته‌شدگان ناشي از تصادفات درون‌شهری استان راكب يا ترك‌نشين موتورسيكلت است.

وي در رابطه با اجرا صحيح قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، کاهش سوانح و حوادث رانندگي در فصل سرما و بارندگي و همچنين کنترل خودرو ازنظر فني قبل از شروع فصل سرما (کنترل لاستيک، سيستم گرمايشي، تجهيز خودرو به زنجير چرخ و..) آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

در پايان پس از برگزاري كلاس تئوري آموزش صحيح مقررات موتورسیکلت‌سواری حاضرین به‌صورت نمادين و قانونمند در برخي خیابان‌های سطح شهر قزوين به‌صورت منظم رانندگي کرده و استفاده از مقررات موتورسواري را به نمايش عموم گذاشتند.



انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha