• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95091810720
  • منبع : نمایندگی همدان

یک پژوهشگر همدانی تحقیق کرد:

وضعیت شیوع عفونت‎های بیمارستانی در بخش NICU بیمارستان فاطمیه

وضعیت شیوع عفونت‎های بیمارستانی در بخش NICU بیمارستان فاطمیه

ایسنا/همدان یک فوق‌تخصص بیماری‌های نوزادان و پژوهشگر برتر هفدمین جشنواره پژوهش و فناوری استان همدان گفت: وضعیت شیوع عفونت‌های بیمارستانی در بخش NICU بیمارستان فاطمیه همدان در حد قابل قبول است.

دکتر بهناز بصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحقیق و پژوهش‌های خود اظهار کرد: درباره طب نوزادان کارهای تحقیقاتی انجام داده و به نتایجی هم دست یافته‌ایم به طوریکه در سال 94، هشت مقاله با همکاری همکاران خود به سرانجام رساندیم همچنین تحقیقاتی که انجام شده در ژورنال‌های مختلف به چاپ رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه کارهای تحقیقاتی باید به صورت گروهی انجام شود و به نوعی تشویق به کارهای گروهی است، تصریح کرد: در گروه نوزادان سه نفر فوق‌تخصص بیماری‌های نوزادان هستیم که بر روی طب نوزادان تحقیق و پژوهش می‌کنیم.

این پژوهشگر برتر جشنواره پژوهش و فناوری استان عنوان کرد: در بخش نوزادان درباره شیوع عفونت‌های بیمارستانی در بخش NICU بیمارستان فاطمیه تحقیقاتی انجام داده‌ایم به طوریکه ظرف یک‌سال عفونت‌های بیمارستانی را بررسی کردیم.

وی افزود: بر اساس یافته‌های این پژوهش به این نتیجه رسیدیم که وضعیت شیوع عفونت‌های بیمارستانی در بخش NICU بیمارستان فاطمیه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه از جایگاه خوبی برخوردار است اما در مقایسه با برخی کشورهای توسعه‌یافته شیوع عفونت‌ها بالاست.

بصیری با تأکید بر اینکه بهتر است تحقیقات به صورت تخصصی کار شود و هریک از پژوهشگران در حوزه تخصصی خود تحقیق کنند، اظهار کرد: کیفیت تحقیق باید به گونه‌ای باشد که بتواند دردی از جامعه دوا کند به طوریکه تحقیق و پژوهش منجر به تولید علم در جامعه می‌شود اما به شرطی که تحقیقات به صورت بنیادی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه کیفیت و کمیت پژوهش‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است، اعلام کرد: در گذشته اغلب به تحققات بها داده نمی‌شد یا نسبت به پژوهش اطلاعات کافی وجود نداشت.

این فوق تخصص بیماری‌های نوزادان تأکید کرد: به دنبال افزایش کیفیت پژوهش‌ها هستیم چرا که اگر تنها به کمیت فکر کنیم در واقع هدف را گم کرده‌ایم.

وی در توصیه به دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: دانشجویان باید همانطورکه با علاقه آموزش خود را آغاز کرده‌اند، در کنار آن به پژوهش بالینی هم بپردازند تا در آینده کاری خود پیشرفت روزافزون داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha