• جمعه / ۱۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95091911144
  • خبرنگار : 71457

سوریه: انگلیس از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باج‌خواهی می‌کند

سوریه: انگلیس از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باج‌خواهی می‌کند

وزارت امور خارجه سوریه به بیانیه صادر شده در پی نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که با حضور نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه در واکنش به بیانیه نشست سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و مواضع مطرح شده در قبال سوریه اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه بر آنچه همگان می‌دانند، تاکید می‌کند که عبارت از این است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تصمیم‌گیرنده نیستند و کمترین نوع از استراتژی سیاسی مستقل را در اختیار ندارند و صرفا ابزارهایی هستند که پول‌های ملت‌هایشان را برای توطئه‌چینی علیه سوریه خرج می‌کنند و به همین دلیل این کشورها از نخست وزیر انگلیس دعوت کردند تا در نشست‌شان حضور یابد تا وی از آنها محافظت کند؛ چرا که این کشورها از تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هراس دارند.

این مقام مسئول گفت: اما در مورد انگلیس نیز باید گفت که پس از خروجش از اتحادیه اروپا، این کشور تلاش می‌کند تا از نبود نقش آمریکا در مرحله کنونی بهره ببرد تا امپراطوری از دست رفته خود را باز گرداند و از احساس شکست و سستی شیخ‌ها در کشورهای نفت‌خیز بهره می‌برد تا میزان بیشتری از ثروت‌های آنها را باج‌خواهی کرده و دست به شنیع‌ترین نوع نفاق و فدا کردن اصولی می‌زند که خود انگلیس از سر دروغ، ادعای این اصول را دارد.

این منبع خاطرنشان کرد: مردم سوریه و ارتش قهرمانش که تصمیم از بین بردن تروریسم را گرفته‌اند و پیروزی‌های پی‌درپی را علیه گروهک‌های تروریستی و تکفیری و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها رقم می‌زنند، هیچ توجهی به اشک تمساحی نخواهند داشت که منافقان مدعی پیروی از دموکراسی‌های دروغین و ابزارهای آنها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می‌ریزند. سوریه معتقد است که این اشک‌ها در واقع اشک شکست و ناامیدی نسبت به پیروزی در سوریه و زنده به گور کردن طرح توطئه‌ای است که سوریه را هدف قرار داد. حلب و تمامی شهرهای سوریه گورستانی برای حرص و طمع دولت‌هایی خواهد بود که همچنان در توهم گذشته استعماری خود و حامیان آنها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به سر می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha