• جمعه / ۱۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95091911285
  • خبرنگار : 71424

سرخط مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز جمعه

سرخط مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز جمعه

بارش برف و باران در جاده‌های کشور و ممانعت از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ، آماده‌باش بامدادی پلیس پایتخت در پی بارش، جزییات بودجه ۹۶ سلامت، پس گرفتن فضای سبز فروخته شده منطقه 6 شهرداری و همچنین جدیدترین آمار وزارت رفاه از تامین اجتماعی از مهمترین اخبار اداره اجتماعی در روز جمعه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در روز جمعه 48 خبر را بر روی خروجی خود قرار داد که مهمترین این اخبار از طریق لینک‌های زیر قابل دسترسی است:

برف و باران در جاده‌های کشور/ممانعت از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ

سرهنگ رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در اکثر محورهای شمالی و مرکزی کشور خبر داده و گفته است که نداشتن زنجیر چرخ در مواردی که مسیر لغزنده است ممنوعیت تردد به دنبال دارد و ماموران پلیس از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ هستند در محورهای برف گیر و یخ زده ممانعت می‌کنند.

آماده‌باش بامدادی پلیس پایتخت در پی بارش برف + عکس

آماده باش بامدادی پلیس راهور پایتخت در پی بارش برف در تهران موضوع گفت‌وگوی ایسنا با سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ است. وی به آماده‌باش بامدادی بیش از 500 مامور پلیس در پی بارش برف در معابر تهران اشاره کرده و گفته است که با اقدامات انجام شده بارش برف خللی در تردد در معابر تهران ایجاد نکرد. با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص ریزش برف در روز جمعه، از روز گذشته با مدیران شهری جلسات هماهنگی را برگزار کردیم و خوشبختانه امروز آمادگی خوبی به وجود آمد و مشکل ترافیکی در معابر تهران نداشتیم.

وی همچنین از جریمه 30 هزار تومانی خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی خبر داده و گفته است که برابر قانون همراه داشتن تجهیرات زمستانی از جمله زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن در خودروها الزامی است و شهروندانی که هنگام بارش‌ها در خودروی خود تجهیزات زمستانی مناسب نداشته باشند از سوی پلیس 30 هزار تومان جریمه خواهند شد.

کاهش دما در شمال کشور/احتمال گرد و خاک در جنوب کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در استان‌های شمال و شمال شرق کشور خبر داده و  با بیان اینکه اردبیل با بیشینه 5- و 13- امروز جمعه سردترین استان کشور است گفته است: پیش بینی نقشه هوایی تهران نیز نشان داد که تهران در روز جمعه کمینه صفر و بیشینه 9 را با هوایی نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده را دارد و همچنین در روز شنبه با کمینه 1- و بیشینه 11 هوایی کمی ابری و در اواخر روز شاهد افزایش ابر خواهیم بود و همچنین در روز یکشنبه احتمال  بارش پراکنده و وزش باد برای تهران پیش بینی شده است.

جزییات بودجه ۹۶ سلامت/رشد ۹۰ درصدی اعتبارات "بیمه سلامت"

دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت  به تشریح جزئیات بودجه وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت در سال ۹۶ پرداخته و گفته است که در سقف بودجه‌ای که برایمان پیش بینی می‌کنند، خدماتی را برای سال آینده پیش‌بینی خواهیم کرد، البته با این شرط که هم سازمان برنامه و بودجه و هم خزانه، ارقامی را که در بودجه تصویب می‌شود به طور کامل پرداخت کنند. خوشبختانه از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود درآمدهای دولت در سال ۹۶ بیش از سال گذشته باشد، بنابراین بودجه سال آینده نیز شرایط بهتری را تجربه می‌کند.

دو ماموریت مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی

مجید رضازاده، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور کاهش شیوع و بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را دو ماموریت اصلی این مرکز دانسته و می‌گوید:  با توجه به افزایش آمار اعتیاد، در راستای کنترل و کاهش شیوع این معضل گفت: بهترین مدل درمان اعتیاد استفاده از مراکز اقامتی درازمدت یا TC است و سازمان بهزیستی با مراکز اقامتی میان مدت و درازمدت در حال حاضر استاندارد سازی مراکز، پیشگیری از گسترش آمار معتادان کارتن خواب و آموزش کارکنان مراکز اقامتی را در اولویت طرح‌های خود در زمینه درمان و کاهش آمار اعتیاد قرار داده است.

تعداد بیمه‌شدگان در معرض خطر تامین اجتماعی در جدیدترین آمار وزارت رفاه

سرویس رفاهی ایسنا امروز اقدام به انتشار جدیدترین آمار در حوزه تامین اجتماعی نموده است بر این اساس در سال ۱۳۹۴ سازمان تأمین اجتماعی ۴۱ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۷۹۹ نفر را تحت پوشش خود قرارداده است. در این دوره تعداد بیمه‌شدگان اصلی۱۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۷۲۶ نفر است و نسبت به سال ۱۳۹۳ که ۱۳ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۹۸ نفر بوده، حدود ۲.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.  

راه‌اندازی کلینیک حافظه در کشور/زنگ خطر افزایش آلزایمر در بین ایرانی‌ها

جغتایی ، رییس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن هشدار نسبت به روند افزایشی جمعیت سالمندان و احتمالا افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر، از ایجاد کلینیک حافظه برای بررسی اختلالات یادگیری خبر داده و  ضمن اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری از آلزایمر گفته است: در این راستا اقدام به تاسیس کلینیک‌های حافظه کردیم و به دنبال آن دوره‌های آموزشی برای روانشناسان، پزشکان، پرستاران و متخصصان توانبخشی در نظر گرفته ‌شده است.

فضای سبز فروخته شده منطقه 6 پس گرفته می‌شود

ناصر امانی،  معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران درباره زمینی در منطقه 6 که به گفته رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از فضای سبز تغییر کاربری داده شده بود گفته است که این زمین فروخته شده بزودی تهاتر و به فشای سبز تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

قاتل نامرئی، جان راننده کامیون را گرفت

تشدید برخورد با توقف غیرمجاز و پارک دوبله در معابر تهران

آماده‌باش بامدادی پلیس پایتخت در پی بارش برف + عکس

جزییات بودجه ۹۶ سلامت/رشد ۹۰ درصدی اعتبارات "بیمه سلامت"

زکام را چگونه با طب سنتی درمان کنیم؟‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha