• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95092213371

در بیانیه‌ای مشترک؛

سناتورهای آمریکا، روسیه را به هدف گرفتن نهادهای دموکراتیک کشورشان متهم کردند

سناتورهای آمریکا، روسیه را به هدف گرفتن نهادهای دموکراتیک کشورشان متهم کردند

چهار تن از سناتورهای آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که "روسیه با هک کردن انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور نهادهای دموکراتیک آمریکا را مورد هدف قرار داده‌ است."

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، این گروه فراحزبی که جان مک‌کین، کاندیدای اسبق ریاست جمهوری آمریکا نیز در آن حضور دارد در بیانیه خود آورده است: این مساله برای کشور ما بسیار مهم‌تر از آن است که به آن به صورت حزبی نگاه کنیم و معتقدیم که در این باره باید به مردم آمریکا به خوبی اطلاع رسانی شود.

در گزارش آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آمده است که هکرهای تحت حمایت دولت روسیه حساب‌های ایمیل مقامات دموکرات را با هدف مشخصی مبنی بر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات هک کرده‌اند.

جان مک‌کین و لینزی گراهام جمهوری خواه در کنار چارلز شومر و جک رید دموکرات روز گذشته (یکشنبه) این بیانیه را منتشر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سال‌هاست که رقبای خارجی ما حملات سایبری مستقیمی را علیه زیرساخت‌های نظامی، اقتصادی و علمی ما انجام می‌دهند در حالی که داشته‌های هوشمند ما را می‌دزدند و حالا نهادهای دموکراتیک ما مورد هدف قرار گرفته‌اند. گزارش‌های اخیر مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ما باید برای تمامی آمریکایی‌ها یک هشدار باشد.

این چهار سناتور ادامه داده‌اند: کمیته‌های امنیت ملی کنگره به صورت مستمر پیگیر رسیدگی به این چالش پیچیده امنیت سایبری هستند اما حوادث اخیر نشان می‌دهد که اقدامات بیشتری باید صورت گیرد.

سناتور گراهام پس از انتشار این بیانیه طی پیامی توئیتری اعلام کرد: روسیه تلاش دارد تا پشتوانه‌های دموکراسی و جنبش‌های دموکراتیک را در سراسر جهان در هم بشکند. من نتیجه انتخابات را به چالش نمی‌کشم اما درباره مداخله روسیه بسیار نگرانم. حتما نباید شرلوک هولمز باشید تا بفهمید روسیه در این میان دخیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha