• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95092314498
  • خبرنگار : 71526

یک کارشناس هندی خبر داد:

توسعه انرژی هسته‌ای آسیا در آینده

توسعه انرژی هسته‌ای آسیا در آینده

رئیس پیشین کمیسیون انرژی اتمی هند تاکید کرد که انرژی هسته‌ای احتمالا بطور قابل ملاحظه‌ای در آسیا توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری IANS هند، ام . آر سرینیواسان بنیانگذار شرکت انرژی هسته‌ای هند با اشاره به لغو برنامه توسعه هسته‌ای ویتنام گفت: این کشور نیز ممکن است بالاخره برنامه هسته ای خود را از سرگیرد.

او افزود: در کل، تمایل به توسعه انرژی هسته‌ای در آسیا به خصوص در کشورهای بزرگ این قاره ادامه خواهد داشت.

او گفت: در آمریکای شمالی و اروپا نیاز به کاهش آلاینده‌های کربنی تضمین کننده بقای انرژی هسته‌ای است. در مارس 2011 وقوع یک سونامی باعث بروز گدازش سه راکتور نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن و انتشار مواد رادیواکتیو در این منطقه شد. پس از وقوع این حادثه نگرانی ها در مورد ایمنی راکتورهای هسته‌ای در جهان افزایش یافت.

به گفته رئیس پیشین کمیسیون انرژی اتمی هند، استفاده از فناورهای پرتو افکنی در ساخت دارو، میکروب‌شناسی، کشاورزی و صنعت در سرتاسر جهان افزایش خواهد یافت. این موضوع باعث فناوری‌های پرتوافکنی شده و کمک میکند تا نقاط ضعف این فناوری کمرنگ جلوه کند.

اخیرا پارلمان ویتنام در 22 نوامبر به لغو برنامه ساخت دو نیروگاه هسته‌ای چند میلیارد دلاری از سوی روسیه و ژاپن رای داد و دلیل آن را نگرانی‌های ایمنی، هزینه در حال افزایش و پیش‌بینی از عدم افزایش تقاضا برای انرژی اعلام کرد.

این در حالی است که از سوی دیگر پارلمان سوئیس طرح توقف استفاده این کشور از انرژی هسته‌ای که تامین کننده 40 درصد از برق مورد نیاز این کشور است را رد کرد.

سرینیواسان در این باره معتقد است که تفاوت موقعیت‌های در این دو کشور به دو عکس العمل متفاوت منجر شده است. در ویتنام چشم انداز استفاده از گاز طبیعی ارزان قیمت یکی دیگر از دلایل توقف برنامه هسته ای این کشور بوده است.

او گفت: اگرچه من معتقدم که ویتنام در طولانی مدت برنامه هسته ای خود را دنبال خواهد کرد در آینده ویتنام نیاز به دارا بودن یک انرژی پایه و مطمئن را حس خواهد کرد و همین امر موجب خواهد شد تا این کشور به دنبال انرژی هسته‌ای باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha