• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95093018301
  • خبرنگار : 71145

/به‌روز رسانی می‌شود/

مظنون حمله برلین دخالت در حمله را رد کرد/ افزایش کشته‌ها به ۱۲ تن + عکس

مظنون حمله برلین دخالت در حمله را رد کرد/ افزایش کشته‌ها به ۱۲ تن + عکس

پلیس برلین تایید کرد جسد یک مرد لهستانی در داخل کامیونی که به بازار کریسمس در برلین حمله کرد، پیدا شده است. این در حالی است که تعداد کشته‌های این حادثه "تروریستی" به ۱۲ تن افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، پلیس برلین در توئیتر اعلام کرد: مقامات امنیتی همچنین یک فرد مظنون را بازداشت کرده‌اند که احتمال می‌رود راننده کامیون باشد اما هنوز هویت او و تابعیتش مشخص نشده است.

با این حال منابع آگاه امنیتی به خبرگزاری آلمان گفته‌اند که راننده کامیون پناهجویی ۲۳ ساله از پاکستان با نام "نوید ب." بوده است که در ماه فوریه وارد آلمان شد. اما وزیر کشور آلمان گفته که این فرد پاکستانی اتهامات علیه خود را رد کرده است.

وینفرید ونزل، سخنگوی پلیس برلین گفت مظنون که تصور می‌شود رانندگی کامیون را به عهده داشته در حدود دو کیلومتری محل حادثه دستگیر شد و بازجویی از او در جریان است.

در همین حال پلیس می‌گوید جسد یک مرد لهستانی در کامیون پیدا شده است. تصاویر کامیون نشان می‌دهد که در لهستان ثبت شده بود و رسانه‌های لهستانی می‌نویسند احتمال آن هست که کامیون روز دوشنبه سرقت شده باشد.

آریل زورافسکی، صاحب لهستانی کامیون، تایید کرد که راننده‌اش ناپدید شده و از ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی در روز دوشنبه به تماس‌ها پاسخ نداده است.

هم‌زمان پلیس برلین تاکید کرد که هیچ گونه احتمالی مبنی بر وجود خطر جدید که ساکنان این شهر را تهدید کند، وجود ندارد اما در عین حال احتمال تروریستی بودن حادثه حمله به بازار برلین را رد نکرد.

این در حالی است که مقامات آلمان از شهروندان این کشور خواسته‌اند در منازلشان بمانند و درخصوص این حادثه شایعه پراکنی نکنند.

وزیر کشور آلمان نیز اعلام کرد که دلایل عدیده‌ای می‌تواند برای این حادثه وجود داشته باشد.

مایکل مولر،‌ شهردار برلین نیز گفت اوضاع تحت کنترل است. در این راستا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره حمله مذکور با وزیر کشور و شهردار برلین رایزنی کرده است.

مقامات امنیتی آلمان افزایش تعداد کشته‌ها را به ۱۲ تن و تعداد زخمی‌ها را همان ۵۰ تن اعلام کرده‌اند.

در جریان این حادثه که ساعت ۲۰:۱۴ به وقت محلی اتفاق افتاد کامیون ۵۰ تا ۸۰ متر در میان بازار درحالی که به دکه‌ها و مردم می‌کوبید به راهش ادامه داد.

یک شاهد عینی به بی‌بی‌سی گفت که کامیونی با سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت به سوی مرکز بازار در حرکت بود و نشانی از اینکه قصد دارد سرعت خود را کاهش دهد دیده نمی‌شد.

مایک فاکس، گردشگر انگلیسی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این کامیون بزرگ هنگام ورود به بازار از فاصله سه متری او گذشت و هر چه سر راهش بود زیر گرفت.

او که اهل بیرمنگام است، گفت: "بدون شک حمله عمدی بود."

در همین حال داعش نیز مسئولیت این "حمله" را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha