• پنجشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95101610233
  • خبرنگار : 71477

ابراز امیدواری رئیس سیا نسبت به بهبود روابط روسیه و آمریکا

ابراز امیدواری رئیس سیا نسبت به بهبود روابط روسیه و آمریکا

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نسبت به بهبود روابط مسکو – واشنگتن در دولت دونالد ترامپ ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان برنان، مدیر سیا نسبت به بهبود روابط میان آمریکا و روسیه به خاطر ثبات جهانی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم روابط میان این دو کشور بهبود یابد چرا که این مساله هم برای ثبات جهانی و هم برای روسیه و آمریکا بهتر است و من از آن حمایت می‌کنم.

این اظهارات برنان در جریان مصاحبه با شبکه PBS مطرح شد. PBS بخش اول این مصاحبه را روز سه شنبه منتشر کرده بود. برنان در بخش اول مصاحبه از روسیه به خاطر سیاست «زمین سوخته» در سوریه انتقاد کرد.

برنان در بخش دوم مصاحبه گفت: روسیه و آمریکا می‌توانند راه‌هایی را برای همکاری پیدا کنند و فرصت‌ها برای تحقق این مساله در دولت دونالد ترامپ بسیار محتمل است.

وی همچنین بر ادعاهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این که روسیه از حملات سایبری برای نفوذ در انتخابات آمریکا استفاده کرده تاکید کرد.

در همین حال برنان گفت: مساله موشک بالستیک و آزمایش‌های اتمی کره شمالی باید نگرانی اصلی دولت ترامپ باشد. به نظر من دولت جدید باید به شدت نسبت به کره شمالی نگران باشد. کره شمالی به ارتقای توانایی موشک بالستیک ادامه می‌دهد و همانطور که کیم جونگ اون رهبر این کشور گفته قصد دارد موشک بالستیک بسازد.

وی افزود: آنها به توسعه برنامه اتمی خودشان برای داشتن ظرفیت اتمی که بتوان موشک بالستیک را به آن مجهز کنند ادامه می‌دهند. این مساله تهدیدی برای کشورهای منطقه و حتی آمریکاست. آمریکا باید به همکاری نزدیک با چین که نفوذ زیادی بر کره شمالی دارد ادامه دهد تا این چالش را حل کند. مسیر کنونی کره شمالی به سمت ارتقای توانایی‌های اتمی تهدیدی برای منطقه و آمریکاست. ما با ادامه ظرفیت‌های نظامی و رشد این توانایی‌ها در کره شمالی نمی‌توانیم راحت باشیم و باید به آنها رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha