• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95102214130
  • خبرنگار : 71443

ادعای رویترز درخصوص تصمیم تهران برای کوتاه آمدن از بحث درباره تمدید "ایسا"

ادعای رویترز درخصوص تصمیم تهران برای کوتاه آمدن از بحث درباره تمدید "ایسا"

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های ارشد روس و ایرانی مدعی شد: تهران تصمیم گرفته است تا بحث درباره اقدام آمریکا برای تمدید قانون تحریم‌های ایران را تشدید نکند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ایران در ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام که روز سه‌شنبه در وین برگزار شد، برای جلوگیری از اخلال در برجام از مجادله بر سر تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران خودداری کرده است.

تهران ماه گذشته اعلام کرده بود که به تمدید قانون تحریم‌های ایران (ایسا) پاسخ خواهد داد، چراکه این اقدام را نقض برنامه جامع اقدام مشترک می‌داند که منجر به لغو تحریم‌های ایران در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور شد.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفت: ایران نگرانی‌هایش را درخصوص اینکه تمدید قانون تحریم‌های ایران وضع مجدد تحریم است، اعلام کرد و فکر می‌کنم که کمیسیون مشترک نگرانی‌های ایران را خیلی جدی گرفت.

به گزارش رویترز، با این حال عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا ایران از این نشست برای انتقال نگرانی‌هایش به کمیسیون حل اختلافات برجام استفاده کرده است، گفت: خیر.

کمیسیسون مشترک روز 10 ژانویه در وین، تنها چند روز پیش از پایان دوران کاری باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تشکیل جلسه داد. اکنون با روی کار آمدن رییس جمهور منتخب این کشور نگرانی‌هایی درخصوص موضع وی در قبال برجام وجود دارد. وی در رقابت‌های انتخاباتی‌اش گفته بود که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را کنار خواهد گذاشت.

ولادیمیر وورونکوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، شامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در این باره گفت: قانون تحریم های ایران، قانون چندان مطلوبی نیست اما اتفاقی است که افتاده. رویکرد مشترک همه کشورها این بود که همه اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد آمدن ضربه به اجرای برجام انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha