• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95102214346
  • خبرنگار : 71049

با ارسال پیام تسلیت به رییس سازمان انرژی اتمی

مدیرکل ایتر: مایه تاسف است که آیت‌الله در قید حیات نیست تا شاهد امضای قرارداد ایتر و ایران باشد

مدیرکل ایتر: مایه تاسف است که آیت‌الله در قید حیات نیست تا شاهد امضای قرارداد ایتر و ایران باشد

مدیرکل پروژه جهانی ایتر با ارسال پیامی درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و پشیبان پروژه گداخت هسته‌ای ایران را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در این پیام که برای دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شده آمده است:

من هم مثل بسیاری از ایرانی‌ها و مردم سراسر جهان با اطلاع از خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اندوهگین شدم. حضور او با نگاهی بلند و عمل‌گرایانه نیرویی خارق‌العاده در طول ده‌ها سال در جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده بود و یقین دارم که فقدان وی به شدت محسوس خواهد بود. از آنجایی‌که او پشیبان پروژه گداخت بود مایه تاسف است که او در قید حیات نیست تا شاهد امضای قرارداد همکاری جمهوری اسلامی ایران و ایتر باشد. نقش محوری وی در بنیانگذاری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان زمینه ساز توسعه علوم مختلف از جمله پروژه گداخت، بخشی از خدمات ارزشمند اوست که نسلهای آینده ثمرات آنرا در طول ده ها سال خواهند دید. بسیاری نوشته‌اند که عمر او به موازات اعتلای کشورش به پیش می‌رفت. همین اواخر بود که از وی شنیدیم " آینده به گفت‌وگو و تعامل تعلق دارد". این احساسات برای من که معتقد به تلاش مستمر برای توسعه همکاری صلح‌آمیز بین ملت‌ها هستم، احساسی آشنا است. هیچ حوزه‌ای مهم‌تر از علوم و فن‌آوری پیشرفته برای این نوع همکاری‌ها نیست. امیدوارم با توسعه هرچه بیش‌تر همکاری‌های  ایران و ایتر در آینده بتوانیم این میراث گران‌بهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ارج نهیم.     
برنارد بیگوت
مدیرکل ایتر
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۲۲ ۲۳:۲۰

ایت الله فقیدهاشمی مردی بزرگ باخدماتی موثروبیادماندنی درعرصه انقلاب وایران اسلامی بود.خداوندقرین رحمتش فرماید.بایدیادبگیریم دیگری راپلکان نردبان ترقی خودنکنیم؟زیراروزی میبایست پاسخگوباشیم.