• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95102616495
  • خبرنگار : 71533

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی:

به دنبال ایجاد ائتلاف بین نیروهای اصولگرایی هستیم

به دنبال ایجاد ائتلاف بین نیروهای اصولگرایی هستیم

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: به دنبال ایجاد ائتلاف بین نیروهای اصولگرایی هستیم

به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در نخستین نشست خبری تشکل متبوعش با اهالی رسانه ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ما به دنبال ایجاد یک وحدت و تشکل در بین نیروهای انقلابی هستیم و اینکه علاوه بر پی‌گیری برای حل مشکلات کشور، کاندیدایی واحد برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اعلام کنیم.

وی افزود: ما یک مجمع استانی را در روزهای اخیر تشکیل دادیم و به دنبال برگزاری مجمع عمومی ملی در هفتم بهمن ماه هستیم که تا انتخابات سه بار تکرار خواهد شد از جمله در اسفند و اردیبهشت ماه در تهران ؛ همچنین مجامع ما در هفته‌های آتی در سراسر کشور برگزار خواهد شد و جلسات کمیته های مختلف ما نیز تا اواخر هفته آتی برگزار می‌شود.

دستجردی با بیان این که ما از ابتدا اعلام کرده‌ایم که جبهه‌ی نیروهای انقلاب اسلامی دست هر گروه، فرد و تشکلی که در جهت حاکمیت مردم و شنیدن صدای آنها حرکت کند را می‌بوسد اظهار کرد:‌ ما به دنبال این هستیم که گفتمان مردمی بر کشور حاکم باشد  و راه را نیز برای کسانی که میخواهند به مردم خدمت کنند باز کرده‌ایم و مذاکرات مختلفی با گروه‌های گوناگون انجام داده‌ایم که در این زمینه حرکت کنیم.

سخنگوی جبهه نیروهای اسلامی  با تاکید بر این  که انجام کار جمعی یکی از مهمترین اصول ما در حرکت‌ها و فعالیت‌های ما خواهد بود، اظهار کرد:‌ خود من به کار جمعی اعتقاد بالایی دارم و به این فکر می‌کنیم که تشکل‌های مختلفی که معتقد به انقلاب اسلامی هستند و ممکن است برخی از آنها که از جبهه  نیروهای مردمی انقلاب اسلامی حمایت کرده باشند را هم با همراه کنیم و سایرین نیز می‌توانند در این زمینه با ما همراه شوند و ما هیچ گروه و تشکلی که بخواهد در راستای حل مشکلات کشور گام بردارد را از خود دور نمی‌کنیم.

دستجردی در پاسخ به پرسش ایسنا، مبنی بر پاسخگویی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی به انتقادات برخی از تشکل‌های اصولگرا در زمینه ایجاد ائتلاف در  جریان اصولگرایان توسط این جبهه، اظهار کرد:‌ ممکن است برخی تشکل‌ها دچار سوء تفاهم‌هایی شده باشد و یا برخی توضیح بیشتری بخواهند اما ما نهایتا سعی می‌کنیم حمایت همه نیروهای انقلابی را نسبت به خود جلب کنیم تا تمام تشکل‌هایی که خود را معتقد به انقلاب اسلامی می‌دانند با ما همراه شوند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با تاکید بر این که آنچه در جامعه دیده می‌شود در شان مردم نیست و باید شرایط فعلی به سمت شرایط مطلوب حرکت کند اظهار کرد: ما نسبت به وضعیت فعلی یک نه قاطع گفته‌ایم و معتقدیم آنچه که در جامعه می‌بینیم در شان مردم نیست و وضعیتی که هم اکنون در زمینه رکود بی سابقه و بیکاری فراوان در میان جوانان و افراد متقاضی اشتغال دیده می‌شود باید به سمت یک شرایط مطلوب حرکت کند. در نتیجه جبهه مردمی انقلاب اسلامی نهایت تلاش خود را در راستای حل چنین مشکلی در جامعه انجام خواهد داد.

دستجردی ادامه داد: هر کس که معتقد به مرام نامه جبهه نیروهای انقلاب اسلامی که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد باشد می‌تواند عضو این جبهه شود چرا که ما معتقدیم باید روند انتخاب کاندیدا برای انتخابات 96 از پایین به بالا انجام شود و مجامع مختلفی که ما در طول مدت زمان باقی مانده تا برگزاری انتخابات تشکیل می‌دهیم نقش تعیین کننده در این زمینه دارد.

سخنگوی جبهه مردمی انقلاب اسلامی با تاکید بر این که ما به دنبال چند کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیستیم، اظهار کرد: برنامه ما در جهت رسیدن به وحدت در میان همه نیروهای انقلابی است. همچنین می‌کوشیم تا در حل مشکلات مردم و شنیدن صدای آنها کمک کنیم  و در عین حال برنامه‌ی کوتاه مدتمان نیز حضور در انتخابات سال 96 و اعلام یک کاندیدا برای این انتخابات است که با قدرت تمامی برنامه‌هایمان را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که تشکل‌هایی همسو با جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و حتی سیاسی زنان حرکت‌هایی را آغاز کردند، اظهار کرد:‌ خود من تشکلی  را برای پیگیری و رفع مشکلات موجود برای بانوان تشکیل دادم تا این موضوع را پیگیری کرده و در جهت رفع آن گام برداریم.

دستجردی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معتقد است در تمام مسائلی که در جامعه پیش می‌آید و مشکلاتی که برای مردم وجود دارد حضور جدی داشته باشد و برای حل مسائل اساسی کشور برنامه‌هایی جدی تدوین کند که البته حضور گسترده این جبهه در این زمینه در آینده مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر این که همه احزاب و گروه‌هایی که معتقد به وجود مسائل و مشکلات اجرایی در کشور و تلاش برای حل آن هستند، با جبهه نیروهای مردمی همراه شده‌اند، اظهار کرد: از روزی که این جبهه اعلام موجودیت کرد 360 نفر از شخصیت‌های سیاسی و نخبگان کشور با آن همراه شده‌اند و امروز نیز 190 نفر به این جمع اضافه شده‌اند که در حال حاضر 550 نفر شده‌اند و در کنار سایر تشکل‌هایی از این جبهه حمایت می‌کنند همگام با ما گام بر می‌دارند.

دستجردی در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه  نیروهای انقلاب اسلامی برای همراه کردن جبهه پایداری با خود گامی برداشته است یا خیر؟ اظهار کرد:‌ ما برای جبهه پایداری احترام زیادی قائلیم و با آنها مذاکراتی هم داشته یا خواهیم داشت، چرا که آنها را جزو نیروهای دلسوز انقلاب می‌دانیم و بنابراین این مذاکرات را تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب ادامه می‌دهیم.

دستجردی در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه نیروهای مردمی انقلاب در وزارت کشور مجوز دریافت کرده است یا نه؟ اظهار کرد: گرفتن مجوز پروسه‌ی طولانی است و کارهای مربوط به آن در حال انجام است اما با توجه به این که این جبهه مجموعه‌ای از تشکل‌هاست و همه شرایط را برای ثبت شدن به عنوان یک جبهه دار است فکر نمی‌کنم با مشکلی در زمینه اخذ مجوز مواجه شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه این جبهه یک جریان فراجناحی و فرا حزبی و فرا اصولگرایی است، اظهار  کرد: ما می‌کوشیم تا همه نیروهایی که معتقد به انقلاب، اسلام، نظام  و ولایت فقیه هستند را با  خود همراه کند که ترکیب ده نفره هیات موسس این جبهه نیز نشان دهنده‌ی همین تکثر دیدگاه‌هاست  و این تکثر حتی در میان حامیان این جبهه نیز به خوبی  دیده می‌شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای  انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساز و کار تشکل متبوعش برای رسیدن به وحدت اظهار کرد:‌ ساز و  کاری که ما برای رسیدن به وحدت و انتخاب کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوی سال 96 در نظر گرفته‌ایم یک ساز و کار پایین به بالاست که بر خلاف همه الیگارشی‌های قبلی که از بالا به پایین بود  و به همین دلیل در حال حاضر 22 طیف اجتماعی نمایندگان خود را در مجامع ملی سه گانه ما که به ترتیب در هفتم بهمن ماه، اسفند ماه و اردیبهشت ماه برگزار می‌شود اعلام کردند و همین از دل همین مجامع سه گانه است که کاندیداهای ما برای انتخابات معرفی خواهند شد و پس از تطبیق دادن آنها با شاخص‌های مود تاکید،‌ در این جبهه نهایتا یک کاندیدای واحد برای انتخابات مردم اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که مجمع ملی جبهه نیروهای انقلاب چه زمانی انجام خواهد شد و ساز و کار اعضای انتخابش چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد:‌ ده نفری که عضو هیات موسس این جبهه هستند هیچ کدام به دنبال کاندیداتوری در انتخابات نیستند  و این نکته‌ای است. یکی از مشکلات قبلی ما برای انتخاب کاندیدا همان بی نقش بودن کسانی که به بررسی کاندیداها و انتخاب یک نفر از آنها به عنوان نامزد نهایی پرداخت بود اما در حال حاضر این مشکل نیز حل شده است.

وی ادامه داد: 15 نفری که در مجمع  ملی ما  انتخاب می‌شوند  باید از اعضای مجمع ملی رای بگیرند و قطعا نیز نباید هیچ کدام از آن 15 نفر کاندیدای انتخابی باشند. سپس  این 25 نفر که متشکل از ده نفر هیات موسس و 15 نفر مجمع ملی هستند کارها را پیش خواهند برد و جبهه مردمی نیروهای انقلاب را برای انتخابات 96 انتخاب خواهند کرد.

دستجردی همچنین با تاکید بر این که انتخابات شوراها در نیروهای مردمی انقلاب اسلامی هنوز به صورت جدی مورد بررسی قرار نگرفته است، اظهار کرد: موضوع  انتخابات شوراها در حال حاضر در جبهه نیروهای مردمی در حاشیه قرار دارد و اصلی‌ترین مساله‌ی ما رسیدن به یک وحدت حداکثری  در میان نیروهای انقلاب و رسیدن به یک کاندیدای واحد برای انتخاب جمهوری سال 96 است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا  محور انقلاب در میان اصولگرایان این جبهه است یا جامعه روحانیت مبارز، اظهار کرد: به نظر می‌رسد جامعه روحانیت مبارز هر چه صلاح بداند اعلام می‌کند و البته ما در حال حاضر حمایت آیت‌الله موحدی کرمانی به عنوان دبیر کل جامعه روحانیت مبارز و محمد یزدی با عنوان رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را داریم و این بزرگواران هر زمانی که صلاح دیدند اعلام خواهد کرد.

وی افزود: چون جریان انتخاب کاندیداها مردمی است آنچه محور است، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

وی در پایان اظهار کرد: اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم نمی‌توان به صورت  زودهنگام کاندیدایی را اعلام کنیم چرا که باید مقبولیت مردمی آن کاندیدا مشخص شود، برنامه‌های انتخاباتی اعلام و تدوین شود، جوانب کار سنجیده شود و  و کار پخته گردد که به این نتیجه نهایی برسیم و احتمالا بعد از برگزاری مجمع ملی دوممان در اسفند ماه و پیش از برگزاری مجمع سوممان در اردبیهشت سال آتی به کاندیدای واحد خواهیم رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha