• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95102818347
  • خبرنگار : 71432

از بدقولی بیمه‌ها و مشکل دارویی بیماران خاص تا واگذاری خطوط BRT به بخش خصوصی

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه

«بدقولی بیمه‌ها و مشکل دارویی بیماران خاص»، «از کودک‌آزاری آموزشی تا تشدید سندروم نمره ۲۰»، «افزایش مالیات بر یک کالای آسیب‌رسان سلامت متوقف شد!»، «استفاده از فوق‌برنامه‌های مدارس هیات امنایی اجباری نیست»، «ابتکار: برجام تعامل زیست محیطی با کشورها را تسهیل کرد»،‌ «پیشنهاد فروش بلیط‌ مترو بر اساس طبقه‌بندی دهک‌ها/ واگذاری خطوط BRT به بخش خصوصی»، «حمایت ناجا از توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای» و «واریز درآمدهای شهرداری‌ها به خزانه دولت یعنی انحلال شوراها» سرخط مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه بودند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است. تیتر برخی از آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی تیتر هر خبر متن کامل آن نیز در دسترس است:

بدقولی بیمه‌ها و مشکل دارویی بیماران خاص

دکتر جمشید کرمانچی، مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت، درباره کمبود دارو در حوزه بیماران خاص و بویژه بیماران هموفیلی که اخیرا با این مشکل مواجه شده بودند به خبرنگار ایسنا، گفت: با توجه به واگذاری یارانه داروهای بیماران هموفیلی به سازمان‌های بیمه‌گر ، متاسفانه این مشکل در داروخانه‌های سراسر کشور گزارش شده است.

وی افزود: حتی به رغم وجود دارو در شرکت‌های پخش و صدور حواله‌ها از این حوزه، داروخانه‌ها به دلیل پرداخت دیر هنگام سازمان‌های بیمه‌گر و از طرفی به دلیل بدهی بیمارستان‌های دانشگاهی به شرکت‌های پخش و مشکلات نقدینگی، قدرت خرید دارو را نداشته‌اند.

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه هشدار داد

از کودک‌آزاری آموزشی تا تشدید سندروم نمره ۲۰

رضا اسماعیلی جامعه شناس و استاد دانشگاه پیرامون نقش مشاوران و جایگاه امور پرورشی در مدارس به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در مدارس اظهار کرد: خودزنی، اوج احساس ناتوانی است که به فرد دست می دهد و به همین دلیل اگر جایگاه وی در خانواده، در سیستم بزرگتر مدرسه و پس از آن در محیط اجتماعی به درستی تعریف نشود و احساس مفید بودن و توانمندی در او بوجود نیاید به نقطه ای میرسد که در درجه اول احساس بی‌تفاوتی  و سپس رنجش از خود می کند.

وی به وجود مدارس آسیب‌زا اشاره کرد و گفت: در حوزه روانشناسی اصطلاحی تحت عنوان " کودک آزاری آموزشی" داریم و این کودک آزاری زمانی رخ می‌دهد که  با محیط‌های آسیب زا در مدارس و نوع نظام تعلیم و تربیتی مبتنی بر محفوظات که یک نظام جذاب و مورد توجه نیست مواجه باشیم.  به همین خاطر است که وقتی مدارس تعطیل می‌شوند، یکی از زیباترین و باشکوه ترین لحظه‌های دانش آموزان به ثبت می‌رسد و شور و شوق آنها برای تعطیل شدن مدارس نشان می‌دهد مدارس ما گرفتار آسیب‌زایی مزمن شده‌اند و از سوی دیگر خانواده‌ها هم "سندروم ۲۰ " و نمره بالا گرفتن را تشدید می کنند و انتظار دارند فرزندانشان همیشه سرآمد باشند در حالی که به لحاظ هوشی در رده معمولی قرار دارند.

به بهانه جلوگیری از افزایش قاچاق؛

افزایش مالیات بر یک کالای آسیب‌رسان سلامت متوقف شد!

بهزاد ولی‌زاده مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، ضمن انتقاد از حذف افزایش مالیات بر محصولات دخانی در برنامه ششم توسعه، اعلام کرد: میزان قاچاق محصولات دخانی کمتر از ارقامی است که از طرف مراجع ذیربط اعلام می‌شود. در حقیقت سهم قابل توجهی از قاچاق ورودی، از کشور خارج می‌شود؛ یعنی ایران تبدیل به محلی برای ترانزیت کالای قاچاق محصولات دخانی شده‌ است. آمار قاچاق دخانیات حدود سه درصد اعلام می‌شود در صورتی که میزان آن،  کمتر از آن چیزی است که از سوی مراجع ذیربط اعلام می‌شود. متاسفانه با این کار، به صنایع دخانی کمک می‌کنند تا هرچه بیشتر فعالیت خود را توسعه دهند و بتوانند بهانه‌هایی برای زیرسوال بردن سیاست‌های کنترل دخانیات در بحث مالیات پیدا کنند.

یک مسوول با اعلام خروج مدارس از حالت "هیات امنایی" درصورت تخلف:

استفاده از فوق‌برنامه‌های مدارس هیات امنایی «اجباری» نیست

عباسپور مدیر شوراهای آموزش و پرورش در نشست خبری گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش درباره مبالغ دریافتی از اولیاء در مدارس هیات امنایی گفت: در مدارس هیات امنایی چیزی به نام شهریه نداریم اما خدمات فوق برنامه داوطلبانه است که هزینه آن را شوراهای آموزش و پرورش تعیین می کنند و اگر هزینه‌ای به اجبار نیز دریافت شود، تخلف است.

ابتکار: برجام تعامل زیست محیطی با کشورها را تسهیل کرد

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست در همایش روز ملی هوای پاک با شعار "با هم به سوی هوای پاک" با اشاره به اینکه در برجام یک اتفاق علمی صورت گرفت، گفت: در نتیجه برجام تعامل با کشورهای مختلف به منظور انتقال فناوری‌های پاک و استفاده از سرمایه گذاری شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های سبز تسهیل شده است.

ابتکار با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی به ویژه رئیس مجلس اظهار کرد: تدوین قانون هوای پاک اتفاق مهمی است که در حال حاضر آخرین مراحل خود را در مجلس می‌گذراند. امیدواریم به زودی تصویب و ابلاغ شود تا اقدامات ما در کاهش آلودگی هوا سرعت بیشتری پیدا کند.

معاون شهردار تهران خبر داد

پیشنهاد فروش بلیط‌ مترو بر اساس طبقه‌بندی دهک‌ها/ واگذاری خطوط BRT به بخش خصوصی

امانی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در نشست خبری با اشاره به بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی دولت در حوزه جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: برای افزایش نرخ بلیط‌ها نیز با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و در شرایطی که یک سوم سهم بلیط توسط دولت پرداخت نمی‌شود موجب شده شرکت بهره برداری مترو تهران پیشنهاد ارائه بلیط‌های مترو بر اساس دهک‌های جامعه را بدهد یعنی بر همان اساسی که دولت پرداخت یارانه به برخی از دهک‌های جامعه را متوقف کرده است ما نیز ارائه بلیط‌ها را بر اساس همین دهک‌ها و با قیمت‌های متفاوت عرضه کنیم.

حمایت ناجا از توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای

سردار حسین اشتری رئیس پلیس کشور از عزم ناجا برای ایجاد مراکز ورزش‌های زورخانه‌ای برای استفاده کارکنان و سربازان در تمامی استان‌ها خبر داد و گفت: مکان مناسبی برای انجام ورزش باستانی و زورخانه‌ای در استان‌های کشور راه‌اندازی خواهیم کرد، و اولویت ما حمایت از این ورزش و راه اندازی مراکز آن در استان‌های دارای جمعیت جوان است.

شهردار تهران تاکید کرد

واریز درآمدهای شهرداری‌ها به خزانه دولت یعنی انحلال شوراها

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سیصدوبیست‌ و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان تقدیم بودجه ۱۸ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۶ گفت: محدودیت‌های مالی بدون شک در حوزه‌های مختلف به صورت مستقیم بر شهرداری تهران اثرگذار است و متأسفانه در آینده نیز اتفاق بزرگی که موجب حل شدن این محدودیت‌ها باشد، دیده نمی‌شود. لذا افق روشنی نیز وجود ندارد.

شهردار تهران افزود: در تبصره ۲۱ بودجه سال ۹۶ دولت، همه درآمدها به جز درآمدهای بخش خصوصی و تعاونی‌ها، باید به خزانه دولت واریز شود، بنابراین باید درآمد شهرداری‌ها نیز به خزانه دولت واریز شود که این یعنی انحلال شوراهای شهر سراسر کشور. بهتر است یک بند نوشته شود که شهرداری‌ها از یک نهاد عمومی غیردولتی به یک نهاد عمومی دولتی تبدیل شود. این یعنی دامن زدن به تمرکزگرایی و اینکه حداقل اختیاراتی که به مردم داده بودیم، بار دیگر سلب کنیم، این خلاف قانون اساسی است.  در همین بودجه نیز برای شهرداری تهران نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد کاهش ردیف بودجه‌ای دیده شده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

افزایش مالیات بر یک کالای آسیب‌رسان سلامت متوقف شد!

رویکرد رئیس‌جمهور، حل مسائل جوانان و کم کردن دغدغه آنهاست

بدقولی بیمه‌ها و مشکل دارویی بیماران خاص

حریق ساختمان نیمه‌کاره در خیابان ظفر

نظر مشاور وزیر کشور درباره جایگاه زنان در منشور حقوق شهروندی

تاثیر گرمای هوا بر قدرت تکثیر حشرات

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha