• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95110503214
  • خبرنگار : 71362

شایق: سخنرانی‌های ترامپ سند رسوایی نظام حاکم بر آمریکا است

شایق: سخنرانی‌های ترامپ سند رسوایی نظام حاکم بر آمریکا است

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: دونالد ترامپ ادعای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم را با اصلاح سیاست‌های غلط آمریکا در حمایت از تروریسم دولتی و غیردولتی عملی سازد.

عشرت شایق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم گفت: مقابله با پدیده شوم تروریسم، اکنون به یک مطالبه جهانی تبدیل شده و همه دولت‌ها شعار مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند، اما اینکه واقعا در این راه چقدر صادق هستند جای تامل دارد.
وی افزود: در سال های اخیر رهبران سیاسی کشورهای مختلف همواره تروریسم را تقبیح نموده و بر ضرورت ریشه‌کنی این نوع وحشی‌گری مدرن که جان و مال انسان‌ها را نشانه می‌رود تاکید داشته‌اند، اما برخی از همین سیاستمداران تامین کننده اصلی نیروی انسانی و منابع مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و آموزشی گروه‌های تروریستی بوده‌اند.
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، کارنامه دولت آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم را سیاه و پر از تناقض خواند و افزود: حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم اشغالگر قدس که نمود تروریسم دولتی محسوب می‌شود در کنار حمایت از سازمان منافقین که دستشان به خون بیش از هفده هزار شهید بی گناه آلوده است از جمله تناقضات آمریکا و عدم صداقت آن کشور در مبارزه با تروریسم به شمار می آید.
این کارشناس ارشد روابط بین الملل، تقسیم تروریسم به تروریسم خوب و بد، ایجاد گروه‌های مسلح غیر قانونی در سوریه و عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه، همکاری نزدیک اطلاعاتی و تسلیحاتی با گروههای تروریستی و حمایت کامل از آن ها، مقابله با دولت های قانونی حاضر در صف مقدم مبارزه با تروریسم و ده‌ها نمونه دیگر را نشانه عدم صداقت رهبران کاخ سفید در ادعای مبارزه با تروریسم نامید.
شایق تاکید: زمان فریب افکار عمومی جهانیان با شعار و یا به کارگرفتن ابزار تبلیغاتی به سر آمده و ادعای مبارزه با تروریسم تنها از دولت‌هایی پذیرفته است که در میدان عمل، رفتار صادقانه ای از خود نشان داده و هیچ‌گونه کمک و حمایت نیروی انسانی و مالی، تسلیحاتی و تجهیزاتی،  تبلیغاتی و آموزشی و ... از گروههای مسلح غیر قانونی نداشته باشند.
وی سخنرانی‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» در نکوهش رفتار روسای جمهور سابق آمریکا را سند رسوایی نظام حاکم بر این کشور دانست و افزود: دولت جدید آمریکا تنها با تجدید نظر کلی در سیاست خارجی خود و قطع همکاری با دولت ها و گروههای تروریست‌پرور می تواند بخشی از سیاست های گذشته که منجر به قتل و کشتارهای فراوان در سراسر دنیا گردیده را جبران نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha