• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95110503302
  • خبرنگار : 71564

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش برف در پایتخت

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش برف در پایتخت

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، از ادامه بارش برف در پایتخت خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: روز سه شنبه با ادامه جریانات مرطوب جنوبی و گذر موج تراز میانی جو در جنوب شرق کشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف تداوم خواهد داشت. همچنین شدت بارش در این روز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، برای غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود. روز پنج‌شنبه دراستان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در شمال غرب و سپس شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با جنوبی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر مخصوصا استان گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش قابل ملاحظه دما بین 4 تا 7 درجه رخ خواهد داد، افزود: از بعدازظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریان روی دریای خزر، در غرب سواحل دریای خزر کاهش تدریجی دما، افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، لازم به ذکر است که امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه کمی ابری همراه با غبارصبحگاهی، گاهی وزش باد دربعدازظهر نیمه ابری  با حداقل دمای منفی 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتی گراد و روز پنج شنبه نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر بارش باران و برف همراه وزش باد با حداقل دمای 1 و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد خواهد بود.

همچنین سازمان هواشناسی طی اخطاریه ای که امروز منتشر کرده است نسبت به بارش باران و برف در برخی مناطق کشور و همچنین لغزندگی جاده‌ها هشدار داده است.

در این اخطاریه آمده است: «بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه از غرب و شمال غرب بارش برف و باران در این مناطق آغاز خواهد شد. روز پنجشنبه برمقدار بارش در این مناطق به ویژه در غرب افزوده شده و ضمن آن گستره بارش دامنه های مرکزی و شمالی زاگرس و همچنین دامنه های البرز مرکزی و غربی را  نیز در بر خواهد گرفت.  روز جمعه با تقویت سامانه، بارش با شدت بیشتر و در گستره وسیعتری، غرب، جنوب غرب، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور رخ  می‌دهد. بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:
 پنجشنبه هفتم بهمن ماه: بارش برف و باران در کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، قزوین،  البرز و تهران.
جمعه هشتم بهمن ماه: بارش برف و باران در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کردستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.
  بر این اساس بارش برف در مناطق ذکر شده موجب لغزندگی جاده خواهد شد و  توصیه می‌شود برای جلوگیری از اختلال در حمل و نقل و خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.                                
برای پیگیری روند تغییرات این سامانه بارشی به اطلاعیه های بعدی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور و یا پایگاه اینترنتی آن مراجعه کنید.»

انتهای پیام         

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha