• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111006783
  • خبرنگار : 71415

سران "سیلیکون ولی" هم به فرمان مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند

سران "سیلیکون ولی" هم به فرمان مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند

چندین تن از مقامات شرکت‌های موجود در قلب تکنولوژی آمریکا یعنی منطقه "سیلیکون ولی" اقدام دونالد ترامپ در ممنوع کردن موقت ورود پناهجویان و تعداد زیادی از مسلمانان به آمریکا را محکوم کرده و نسبت به تاثیر این اقدام بر دسترسی خود به مجموعه افراد با استعداد جهان اظهار نگرانی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اقدامات گسترده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه مهاجران بسیاری از مقامات بخش تکنولوژی در آمریکا را بر آن داشته تا از این اقدامات که می‌توانند بر کارمندان این بخش تاثیر بگذارند انتقاد کنند.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل در یادداشتی به کارمندانش گفت: شرکت اپل بدون وجود مهاجران موجودیت پیدا نمی‌کرد چه برسد به این که به این مرحله از پویایی و نوآوری که الان داریم برسد.

استیو جابز، بنیانگذار این شرکت پسر یک مهاجر سوری بود.

همچنین رید هستینگز، مدیر عامل شرکت "نتفلیکس" نیز اولین هفته ریاست جمهوری دونالد ترامپ را "بسیار غم انگیز" توصیف کرد.

او در پستی در فیس‌بوک نوشت: اقدامات ترامپ در حال آسیب زدن به کارمندان نتفلیکس در سراسر جهان بوده و به حدی غیرآمریکایی هستند که باعث آزردگی خاطر ما می‌شوند. زمان آن رسیده که دست به دست هم دهیم تا از ارزش‌های آمریکایی، آزادی و فرصت‌ها دفاع کنیم.

همچنین بر اساس یک یادداشت "سوندار پیچای"، مدیر عامل گوگل حدود ۲۰۰ تن از کارمندان شرکت گوگل نیز به شکل مستقیم تحت تاثیر این اقدام ترامپ قرار گرفته‌اند.

مدیر عامل گوگل در یادداشتی به کارمندان این شرکت گفت: ما نسبت به تاثیر این دستور و هر گونه پیشنهادی که محدودیت‌هایی را بر کارکنان گوگل و خانواده‌هایشان اعمال کند یا موانعی بر سر راه آوردن استعدادهای بزرگ به آمریکا ایجاد کند نگران هستیم.

ترامپ روز جمعه فرمانی را امضا کرد که به موجب آن ورود پناهجویان برای مدت ۱۲۰ روز و ورود اتباع هفت کشور مسلمان برای مدت سه ماه به آمریکا ممنوع می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۱۶:۰۷

اعتراض مدیر (سیلیکون ولی) یک زنگ خطر گوشخراش برای ماست فقط باید ولوم سمعک‌هایمان را کمی بیشتر کنیم تا بشنویم. با افتخار اعلام می‌کنیم که هزاران متخصص و استاد ایرانی‌الاصل در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقی مهم، ناسا، وزارت بهداشت، گوگل، اپل، مایکروسافت و غیره آمریکا داریم. خب این افتخاری برای ما در جهان است و قابل انکار نیست. اما هزینه‌های گزاف این متخصصین در طول آموزش در آمریکا از جیب ملت ایران پرداخت شده و زمان بهره‌دهی، آمریکا آنها را قاپ می‌زند. و ادامه فعالیت این متخصصین در آنجا هر چند ناچیز، گذاشتن اجریست با هزینه ملت اسلامی بر دیوار استکبار. فکر می‌کنید زمان برگشتی برای آنها متصور است؟ که ملت ما هم از این ثمردهی حتی چند صباحی بهره‌مند شوند؟ اگر ما راه را برای خروج استعدادها می‌بستیم، داد حقوق بشری‌ها در می‌آمد که فلان و بهمان... به نظر من با تحریم ترامپ بهترین زمان برای مسدود نمودن مجرای این نشتی استعدادها به سوی استکبار است و استقبال از ان. اقتصاد مقاومتی با کمک این استعدادهای جوان و پرورش و نگهداری آنها در داخل کشور جان خواهد گرفت و بالنده خواهد شد. آنها مثل باغ نهال گیلاسی هستند که با هزینه و زحمت این ملت رشد می‌کنند و درست در زمان میوه‌دهی، استکبار با کندن این درخت و کاشتن آن در سرزمین خود ما را در عطش چشیدن شیرینی میوه آن ناکام میگذارد. بیایید بیشتر مواظب دارایی‌های معنوی خود باشیم ........ تمام تبلیغات آمریکا از آزادی و دموکراسی و ثروت و رفاه، چیزی جز آب انداختن دهان خبرگان دنیا نیست.